کد خبر: 129918
A
واکنش روزنامه شهرداری به خبر دیده بان ایران؛

ارگان رسانه ای شهرداری تهران نام دیگر "جنسیتی کردن پارک ها" را ابداع کرد/ پارکها را زنانه مردانه نکرده ایم؛برای زنان امکان فراهم کرده ایم که با بچه هایشان بازی کنند!

روزنامه همشهری ارگان رسانه ای شهرداری تهران در توجیه اقدامات اخیر شهرداری تهران که در خبر دیروز دیده بان ایران بازتاب پیدا کرده بود توجیحات خود را منتشر کرده است. این ارگان رسانه ای توضیح نداده، چرا باید اطراف محلی که به عنوان بوستان مادر و کودک طراحی شده باید دیوار کشیده شود و ارگان رسانه ای شهردار انقلابی تهران در واقع نام دیگر جنسیتی کردن "پارک ها " را بر گزیده تا از این اقدام قبح زدایی شود. گزارش نویس شهرداری تهران البته نتوانسته در همشهری بنویسد که اصطلاح پارک مادر و کودک و با دیوار و حصار اقدامی نه برای امنیت زنان و کودکان بلکه طرحی برای ایجاد مانع برای ورود پدر خانواده است!

ارگان رسانه ای شهرداری تهران نام دیگر "جنسیتی کردن پارک ها" را ابداع کرد/ پارکها را زنانه مردانه نکرده ایم؛برای زنان امکان فراهم کرده ایم که با بچه هایشان بازی کنند!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه همشهری ارگان رسانه ای شهرداری تهران در توجیه اقدامات اخیر شهرداری تهران که در خبر دیروز دیده بان ایران بازتاب پیدا کرده بود توجیحات خود را منتشر کرده است.( اینجا) این ارگان رسانه ای توضیح نداده، چرا  باید اطراف محلی که به عنوان بوستان مادر و کودک طراحی شده باید دیوار کشیده شود و ارگان رسانه ای شهردار انقلابی تهران در واقع نام دیگر جنسیتی کردن "پارک ها " را بر گزیده تا  از این اقدام قبح زدایی شود.

گزارش نویس شهرداری تهران البته نتوانسته در همشهری بنویسد که اصطلاح پارک مادر و کودک و با دیوار و حصار اقدامی نه برای امنیت زنان و کودکان بلکه  طرحی برای ایجاد مانع برای ورود پدر خانواده است!

روزنامه همشهری نوشته است:شهرداری تهران از سال گذشته طبق یک‌برنامه در راستای ایجاد فضای راحت، مناسب و امن برای زنان به‌ویژه مادران و کودکان، در هر محله، بخشی از یک‌بوستان محله‌ای را مناسب‌سازی می‌کند.

این‌گونه مادران مانند آنچه به‌عنوان اتاق مادر و کودک در فضاهای همگانی مثل مترو قرار دارد، می‌توانند به امورات فرزند و نوزاد خود رسیدگی کنند و با خیال راحت‌تری به بازی با کودک خود بپردازند.

در این راستا، اواخر دی‌ماه سال1400، احداث پارک‌های ویژه مادر و کودک از منطقه10 تهران شروع شد و در 25اسفندماه، 27بوستان مادر و کودک به بهره‌برداری رسید. تا پایان امسال نیز، 325بوستان محلی بوستان مادر و کودک می‌شود. همچنین شهرداری برای افزایش تعداد بوستان‌های مختص بانوان، ساخت 2بوستان جدید بانوان را دنبال می‌کند. تهران هم‌اکنون 7بوستان بانوان دارد با 2بوستان جدید و در پایان سال1401، 9بوستان که فقط زنان در آن می‌توانند حضور داشته باشند، خواهد داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر