کد خبر: 130325
A

نماینده مجلس: ترکیه با سدسازی روی دجله و فرات برای ایران مشکلات جدی بوجود آورده است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد که باید هر چه سریعتر دستگاه دیپلماسی به موضوع احداث سد روی دجله و فرات ورود پیدا کند که مشکلات جدی برای کشورمان به وجود آورده است.

نماینده مجلس: ترکیه با سدسازی روی دجله و فرات برای ایران مشکلات جدی بوجود آورده است

به گزاری دیده بان ایران؛ محمد جواد عسگری در توضیح علل ورود ریزگردها و گردوغبار به کشور گفت: یکی از دلایل ورود ریزگردها بحث عدم بارش است که نتیجه آن خشکسالی و بروز مشکلات خاص خود است، با پیگیری هایی که در گذشته صورت گرفت توانستیم کانونهای آلوده و ریزگردها در استان خوزستان را شناسایی کنیم که میزان آن از غیزانیه و بندر ماهشهر و امیدیه حدود ۱۰۰ هزار هکتار، بین خرمشهر و آبادان ۵۰ هزار هکتار است و در مناطق تپه های دشت الله اکبر و منطقه شوش هم وجود دارد.

نماینده داراب و زرین دشت به ایسنا افزود: به دولت اعلام شده که باید درباره این مناطق شناسایی شده اقدامات لازم را انجام دهد که از جمله این اقدامات مالچ پاشی و  کنترل ریزرگردها است.

وی افزود: از طرف دیگر ترکیه با احداث سد روی دجله و فرات مشکلات جدی برای ما و عراق به وجود آورده و مکاتباتی انجام دادیم تا دستگاه دیپلماسی هرچه سریعتر در این موضوع ورود جدی داشته باشد تا بتوانیم به نقطه مطلوب برسیم. به هر حال ما در کمیسیون کشاورزی از دستگاه های متولی خواستار ارائه گزارشهای خود برای مقابله با ریزگردها هستیم و پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

عسگری با این توضیح که حل مشکل گرد و غبار برنامه ریزی زمان بندی شده نیاز دارد، گفت: مشکل گردو غبار چیزی نیست که بتوان برای حل آن به صورت آنی تصمیم گرفت بلکه باید در قالب برنامه ریزی زمان بندی شده عمل کرد که ما این مشکل را در کمیسیون کشاورزی پیگیری می کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر