کد خبر: 131050
A

واکنش وکیل «علی یونسی» به انتشار حکم موکلش توسط یک خبرنگار

حسین تاج، یکی از وکلای علی یونسی و امیرحسین مرادی به افشای حکم ۱۶ سال حبس تعزیری موکلش توسط خبرنگار تسنیم واکنش نشان داد.

واکنش وکیل «علی یونسی» به انتشار حکم موکلش توسط یک خبرنگار

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین تاج، یکی از وکلای علی یونسی و امیرحسین مرادی در واکنش به رای صادره از سوی قوه قضاییه که طی روزهای گذشته صادر شد با انتشار یادداشتی نوشت: در رابطه با انتشار خبر حکم ۱۶ سال حبس تعزیری آقایان امیرحسین مرادی و علی یونسی، صادره از سوی شعبهٔ ۲۹ دادگاه انقلاب پیش از ابلاغ آن به وکلای پرونده، توسط خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم یکی از نشانه‌هایی است که می‌تواند در تحلیل و قضاوت مقرون به صوابِ افکار عمومی نسبت به همهٔ ابعاد این پرونده مفید باشد.
اکنون و اینجا محملی برای تحلیل‌ و ابراز نظر نیست، لیکن به عنوان یکی از وکلای پرونده با صراحت و یقین می‌گویم که ایرادهای فراوان که از سوی وکلا و ایرادهایی که توسط قاضی دادگاه مطرح شده‌بود، در سکوت و بی‌توجهی مرجع تحقیقات اولیه (دادسرا) و ضابطان (وزارت اطلاعات) گذشت.

دستگاه‌ قضایی که، اتکاء و ابتناء امر قضا به شرع و سیرهٔ علوی را افتخار و سعادت خود و نظام می‌داند، باید به تعارض‌های آشکار در رویهٔ بعضی محاکم نسبت به پرونده‌های این‌چنینی با ابتدایی‌ترین آموزه‌های شرعی درباب قضاوت و توصیه‌های اکید امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه و سنت معصومین (ولو اندک یا انگشت‌شمار که بیش از این اگر باشد یعنی سخنان شهید بهشتی در عصر معاصر هم فراموش شده) پاسخی موجه داد!

 

 

موکلین حسب کیفرخواست صادره از دادسرای ناحیهٔ ۳۳ تهران به اتهام افساد فی‌الأرض، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت و فعالیت تبلیغی علیه نظام در شعبهٔ ۲۹ انقلاب تهران محاکمه شدند و علی‌رغم ایرادات و شبهات جدی و آشکار که هرکدام به تنهایی از اسباب اعمال قاعدهٔ درأ و رجوع به اصل برائت است، بدون اینکه هیچ‌کدام از این ایرادات رفع شود، به استناد مصادیق به زعم ما وکلا غیرقابل استناد و فاقد ارزش قانونی، با تغییر یکی از عناوین اتهامی از افساد فی‌الأرض به تخریب اموال عمومی، حکم به محکومیت هریک از موکلین به تحمل مجموعاً ۱۶ سال حبس تعزیری که ۱۰ سال از آن موضوع مادهٔ ۶۸۷ قانون مجازات اسلامی به عنوان مجازات اشد قابل اجراست. از ظرفیت قانونی مبنی بر تجدید نظرخواهی و اعتراض در فرجهٔ قانونی استفاده خواهیم کرد.

گفتنی است پیشتر و در آستانه روز دانشجو -16 آذر- ویدیویی در توییتر توسط یکی از خبرنگاران خبرگزاری نزدیک به سپاه در توییتر منتشر شد که در این ویدیوی یک دقیقه‌ای علی یونسی و امیرحسین مرادی در حال تشریح وقایعی هستند که گفته می‌شود دستورش توسط سازمان مجاهدین خلق به آن‌ها داده می‌شد.

حسین تاج در اعتراض به همین موضوع به دیده بان ایران گفته بود: دادستان باید توضیح دهد که چطور می‌شود یک خبرنگار به محتویات یک پرونده سیاسی دسترسی داشته باشد.

منبع: مدارا و دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر