کد خبر: 133544
A
اختصاصی دیده بان ایران:

جلسه دادگاه آزارگر جنسی مشهور برگزار نشد/ ابراز نگرانی جمعی از زنان کنشگر مستقل از احتمال آزادی «کیوان امام وردی»

جلسه دادگاه کیوان امام وردی با حضور ۹ نفر از شاکیان روز چهارشنبه ۱۸ خرداد در دادگاه انقلاب به دلیل عدم حضور قاضی برگزار نشد.

جلسه دادگاه آزارگر جنسی مشهور برگزار نشد/ ابراز نگرانی جمعی از زنان کنشگر مستقل از احتمال آزادی «کیوان امام وردی»

به گزارش دیده بان ایران؛ جلسه دادگاه کیوان امام وردی با حضور ۹ نفر از شاکیان روز چهارشنبه ۱۸ خرداد در دادگاه انقلاب به دلیل عدم حضور قاضی برگزار نشد. 

جمعی از زنان کنشگر مستقل داخل ایران، ضمن ابراز همدلی با شاکیان این پرونده‌ی تجاوزهای سریالی «کیوان امام وردی» با صدور بیانیه ای نوشتند که "از هیچ کمکی در راستای حمایت از خواهران آزار دیده مان دریغ نخواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم فراموش شدن رنج و تروماهای راویان آزار جنسی به مسامحه در خصوص حضور آزادانه‌‌ی کیوان امام وردی که تهدیدی برای امنیت زنان به شمار می‌آید، منجر شود. کنار آزار دیدگان جنسی و راویان الهام بخش می ایستیم."

صبا عبداللهی- مرضیه زیاری- زینب زمان-رئوفه میرباقری- زهرا عبدلی -پرستو فرخی-عاطفه شیری-معصومه عظیمی پارسا-نگین فخاری-مینا نامداری-بنفشه تقاعدی-عطیه پیرحیاتی - مهدیس رجب بیگی از جمله امضاء کنندگان این بیانیه هستند.

گفتنی است درتابستان سال ۹۹ هشتگی در فضای مجازی به راه افتاد که دختران و زنانی را که مورد تعرض و آزار جنسی قرار گرفته بودند تشویق می‌کرد تا پرده از این ماجرا بردارند. به دنبال این هشتگ بود که سریال تجاوزات مرد جوانی به نام کیوان امام وردی از سوی قربانیان یکی یکی برملا شد. آن‌ها با انتشار تصاویری از مکالمات خود با امام وردی مدعی شدند که او آن‌ها را به خانه‌ی خود دعوت و پس از بیهوش کردن آن‌ها با یک نوشیدنی، اقدام به تعرض جنسی می‌کرده است. برخی از آن‌ها نیز ادعا کردند که او از تجاوزات خود فیلم تهیه می‌کرده و قربانیان را با تهدید به انتشار این ویدیو‌ها وادار به سکوت می‌کرده است.

 

پس از این ماجرا امام وردی خیلی زود در شهریور سال ۹۹ توسط مأموران پلیس پایتخت دستگیر شد. او در بازجویی‌ها مدعی شد که با قربانیان خود در فضای مجازی آشنا شده و آن‌ها با پای خود به خانه اش آمده اند و فقط به خاطر هیجان این کار‌ها را انجام داده است و هیچ تنفری از زنان نداشته است.

در مهر ماه ۹۹ سردار رحیمی، رییس پلیس تهران بزرگ اعلام کرد کیوان امام وردی به تجاوز به بیش از ۳۰۰ دختر طی ۱۰ سال اعتراف کرده و مأموران پلیس از مخفیگاه او فیلم‌های سیاهی از تجاوز به ۴۶ دختر کشف کرده اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر