کد خبر: 135941
A

معاون استاندار فارس: فضای عفاف و حجاب در شیراز دچار آسیب شده / متصدیان کافی شاپ‌ها قوانین حوزه حجاب را رعایت نمی‌کنند / زمانی که فضا برای دشمنان فراهم می‌شود جراحی‌هایی اتفاق می‌افتد که درد دارد

اسماعیل محبی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به رویکرد مسئولان استان فارس و شیراز نسبت به بسته شدن برخی فضاهای فرهنگی و تفریحی جامعه مانند تعطیلی کافه ها و ....گفت:شکایت‌های زیادی از فضای پاساژها، تفرجگاه‌ها، سینما‌ها و کنسرت‌ها شده بود مسئولان استان ترجیحا نباید نسبت به موضوعاتی که در کف جامعه وجود دارد با ابزار امنیتی و قهریه برخورد کنند. استفاده از این ابزار باید آخرین مرحله باشد.

معاون استاندار فارس: فضای عفاف و حجاب در شیراز دچار آسیب شده / متصدیان کافی شاپ‌ها قوانین حوزه حجاب را رعایت نمی‌کنند / زمانی که فضا برای دشمنان فراهم می‌شود جراحی‌هایی اتفاق می‌افتد که درد دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اسماعیل محبی پور با بیان اینکه بخش های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی فرهنگی و ...باید به نحوی اقداماتشان را انجام دهند که موضوع به سمت امنیتی پیش نرود، به ایلنا گفت: فضای عفاف و حجاب در شهر شیراز در بخش های زیادی دچار آسیب شده و مشکلات این حوزه سبب آزردگی خاطر مردم متدین شیراز شده است .

معاون استاندار فارس ادامه داد: شکایت های زیاد از فضای پاساژها، تفرجگاه‌ها، سینماها، کنسرت‌ها و ... باعث شد تا جلساتی در حوزه عفاف و حجاب برگزار شود که به تبع آن رفتار افراد در منظر عام طبق یک قانون مشخص و در چارچوب قانون جاری کشور مشخص باشد.

مسئولان هیچ دخالتی در رابطه با پوشش افراد در ملک شخصی ندارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با اشاره به اینکه مسئولان مربوط هیچ دخالتی در باره پوشش افراد در ملک شخصی و ... ندارند، ادامه داد: متاسفانه رخ دادن اتفاقاتی مانند نوجوانان اسکیت باز سبب سوء استفاده بیگانگان قرار گرفت که به تبع آن به آبروی شهر شیراز شهر علم، ادب، فهم و سومین حرم اهل بیت (ع)و ... خدشه وارد شد.

محبی پور با بیان اینکه بعد از آن اتفاق مجموعه استانداری جهت بررسی و ارزیابی به این موضوع ورود پیدا کرد که با فرافکنی متولیان امر اسکیت و ناظران مواجه شد، خاطرنشان کرد: قطعا زمانی که فضا و زمینه برای موج سواری دشمنان و بیگانگان فراهم می شود رفتار و جراحی هایی اتفاق می افتد که گاهی درد هم خواهد داشت.

کافه‌های تعطیل شده با اخذ تعهدات لازم در یک چارچوب مشخص بازگشایی می شوند

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس به بسته شدن کافه ها و فضاهای فرهنگی اشاره کرد و دو علت اساسی تعطیلی آنها را متذکر شد و گفت: بعضی از کافه هایی که تعطیل شدند با مشکل پروانه کسب مواجه بودند و بعضی افراد با عنوان کتابفروشی از امکانات دولتی استفاده و اقدام به اخذ مجوز کتاب فروشی می کردند اما در مرحله بعد فضا را تغییر و به کافی شاپ تبدیل کرده بودند.

محبی پور دلیل تعطیلی بعضی از کافه های شیراز را عدم داشتن پروانه کسب دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه متصدیان و مراجعه کنندگان دو مخاطب حوزه عفاف و حجاب هستند اما متصدیان بعضی از کافی شاپ ها قوانین و مقررات حوزه حجاب و عفاف را رعایت نمی کردند، در هر حال فعالیت کافه های تعطیل شده با اخذ تعهدات لازم در یک چارچوب مشخص بازگشایی می شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با اشاره به اینکه در جهت رعایت حجاب و عفاف نیاز است تا مردم و متولیان امر اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: قطعا باید تمام تلاش‌مان را برای اجرای قانون در اماکن گردشگری، سینماها و تفرجگاه ها انجام دهیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر