کد خبر: 136854
A

نماینده مردم زاهدان: جلوگیری از خروج آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌های مونسون از کشور ضروری است

حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود خشکسالی‌های مداوم چندین ساله، جلوگیری از خروج میلیون‌ها مترمکعب آب ناشی از بارندگی‌های مونسون از سیستان و بلوچستان به سمت کشورهای همسایه ضروری است.

نماینده مردم زاهدان: جلوگیری از خروج آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌های مونسون از کشور ضروری است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود خشکسالی‌های مداوم چندین ساله، جلوگیری از خروج میلیون‌ها مترمکعب آب ناشی از بارندگی‌های مونسون از سیستان و بلوچستان به سمت کشورهای همسایه ضروری است.

دکتر حسینعلی شهریاری  اظهار داشت: در حالی که مردم کشور بویژه استان سیستان و بلوچستان سالهاست با خشکسالی روبرو هستند و نیاز مبرم به آب دارند بارندگیها و سیل روزهای اخیر این استان در حال خروج از مرز و ورود به کشورهای همسایه است یا به دریای عمان می ریزد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بارندگی های چند روز گذشته در ۴۰- ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده، گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان استانی کویری و خشکی است باید برای مهار آب‌های سطحی طرح های دقیق و کارشناسانه ای ارایه و اجرا شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیشتر آبهای ناشی از بارندگی ها و سیلاب اخیر در زاهدان از منطقه لار خارج شد در حالی که می توانستیم از این آب با طرح های آبخیزداری و کنترلی بهترین و بیشترین بهره را ببریم.

وی افزود: پیشنهاد مهار و کنترل آب را در سنوات گذشته چندین بار ارائه و حتی برای مهار آب‌های سطحی درمنطقه لار کارشناس اعزام کردیم تا بررسی و کارشناسی کنند، حتی طرح پیشنهاد شد ولی متاسفانه آن زمان گوش ندادند و طرح بی نتیجه ماند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: بارندگیهای اخیر به زیرساختهای شهری خسارات زیادی وارد کرد و علت آن هم متاسفانه عدم برنامه ریزی صحیح و اجرای طرح های مناسب بود، با اندک بارندگی خیابانها و معابر زاهدان دچار آبگرفتگی و به مانند رودخانه می شود.

شهریاری بیان کرد: آسفالت برخی معابر اصلی شهر دچار خرابی و شکستگی شده و به راههای برون شهری بویژه در حوزه جنوب استان خسارات زیادی وارد شده است.

وی از حضور امدادگران و نیروهای بسیج و سپاه برای امداد رسانی به مردم آسیب دیده قدردانی کرد و گفت: اطلاع رسانی به موقع از سوی هواشناسی و رسانه ها قبل از وقوع بارندگی موجب کاهش خسارات شد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر