کد خبر: 137677
A
افشاگری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره طلاق‌های صوری:

مصری: صیغه ۹۹ ساله می کند تا به زندگیشان ادامه دهند/ طلاق صوری مُد شده است

عبدالرضا مصری با هشدار در خصوص شیوع طلاق‌های صوری در جامعه گفت: یک سوم از طلاق‌های ثبت شده تنها برای گرفتن مستمری بازنشستگان انجام می‌شود.

مصری: صیغه ۹۹ ساله می کند تا به زندگیشان ادامه دهند/ طلاق صوری مُد شده است

به گزارش سایت دیده‌‌بان ایران؛ عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین هم اندیشی اندیشکده های حکمرانی و قانونگذاری استانها گفت: بخش قابل توجهی از نمایندگان مجلس از اعضای هیات علمی هستند و سایر نمایندگان از هم نخبگان و فرهیختگان بودند و ما در مجلس از توان و ظرفیت فکری خوبی برخوداریم که نحوه استفاده از این ظرفیت یک هنر است.

 مصری گفت: فرض کنید دختری که ازدواج نکرده و به او هم حقوق مادم العمر تا قبل ازدواج تعلق می گیرد اگر هم طلاق بگیرد باز هم حقوق او پرداخت می شود. این مثال را برای آن زدم که بدانید وقتی تصمیمی گرفته می شود باید فکری برای تامین منابع آن هم شود. مثلا اگر سری به دفتر ازدواج و طلاق بزنید و یک کار پژوهشی کنید به بحث طلاق‌های صوری می رسیدیم گفته شده است حدود ۳۰ درصد طلاقها صوری است. از کجا به این نتیجه رسیدند از اینجای که طبق گفته مسوولان دفاتر همان افرادی که طلاق می گیرند بلافاصله درخواست صیغه ۹۹ ساله می کند تا به زندگیشان ادامه دهند؛ طلاق می گیرند تا طلاقنامه ارائه کرده و زن حقوق پدر فوت شده را بگیرد. این وضعیت باعث شده حداقل ۵۰ درصد بودجه کشور برای چنین هزینه های پرداخت شود. و همچنین صندوق تامین اجتماعی بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان استقراض بانکی داشته تا مستمری بازنشستگان را بدهند. اگر بلای که سر صندوقهای لشکری و کشوری آمد بر سر تامین اجتماعی بیاید باید کل منابع کشور را به این صندوق بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما با این قانون راه طلاق صوری را بازکردیم همین وضعیت به شکل دیگری درباره سربازی وجود دارد مادر و پدر برای آنکه فرزندش به سربازی نرود طلاق صوری می گیرد پس نباید قوانین ما به گونه ای باشد که باعث بی عدالتی شود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر