کد خبر: 138557
A

روحانی فعال جمعیت و خانواده: آسیب تک فرزندی دامن خود فرزند را می‌گیرد/بیشتر قاتل‌ها از خانواده های تک فرزند بوده‌اند

حجت الاسلام وافی ضمن برشمردن آسیب‌های تک فرزندی گفت: وقتی تک فرزند دارید تمام مراقبت ها را مختص به او می‌کنید که مبادا با از دست دادن همان یک فرزند لطمه بخورید.

روحانی فعال جمعیت و خانواده: آسیب تک فرزندی دامن خود فرزند را می‌گیرد/بیشتر قاتل‌ها از خانواده های تک فرزند بوده‌اند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام مسلم وافی فعال حوزه جمعیت و خانواده با اشاره به آسیب‌های تک فرزندی برای خانواده و فرزند با اشاره به اینکه در حوزه تک فرزندی نمی‌توان آسیب‌ها را با یک نگاه و یک عینک سنجید، به ارگان رسانه ای نزدیک به حوزه علمیه گفت: گاهی آسیب ها دامن خود فرزند را می گیرد که از جمله آسیب‌ها لوس بار آمدن فرزند، گوشه گیری و درونگرا شدن تک فرزند است.

حجت الاسلام وافی ناظر به آسیب های والدین نیز اظهار کرد: سندرم آشیانه خالی دامن پدر و مادر را هم می‌گیرد به این معنی که وقتی تک فرزند دارید تمام مراقبت ها را مختص به او می‌کنید که مبادا با از دست دادن همان یک فرزند لطمه بخورید.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ مدرس حوزه های  علمیه در ادامه به "رسا" گفت: تک فرزندی را برای اجتماع و کشور نیز صدمه زننده دانست و تصریح کرد: با تحقیق و پژوهش‌هایی از کانون اصلاح و تربیت از نوجوانان قاتل به این نتیجه رسیدیم که بیشتر قاتل‌ها و عمده بزهکاران از خانواده های تک فرزند بوده اند.

فعال حوزه جمعیت و خانواده با بیان اینکه تک فرزند در آینده پس از ازدواج هم دچار مشکلاتی خواهد شد، اظهار کرد: تربیت فرزند یک حق است و هرآنچکه به این تربیت لطمه بزند تضییع حق فرزند است و اگر تک فرزندی در تربیت بچه لطمه بزند آسیب‌هایی که تک فرزندی در بردارد حق برگردن والدین می‌آورد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر