کد خبر: 138759
A
انتقاد شدید یک نماینده از اوضاع مسکن:

بانکها برای اعطای وام مقاومت می‌کنند/ نباید به نام پروژه نهضت ملی مسکن آثار باستانی بسازیم

اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: امروز با مقاومت بسیار سنگین بانک‌ها و حامیان بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به بخش مسکن مواجه هستیم و در سال گذشته کمتر از ۵٠ درصد متقاضیان توانستند وام ودیعه بگیرند.

بانکها برای اعطای وام مقاومت می‌کنند/ نباید به نام پروژه نهضت ملی مسکن آثار باستانی بسازیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ 

اقبال شاکری در مراسم رویداد فناورانه صنعت ساختمان با بیان اینکه باید جایگاه مرکز تحقیقات مسکن، راه و شهرسازی حفظ شود، اظهار داشت: اگر موضوع عرضه مسکن در بازار حل نشود، موضوع مافیای بازار مسکن هم برطرف نخواهد شد و تا زمانی که عرضه مسکن افزایش نیابد، این کالا از چرخه استفاده سرمایه‌ای خارج نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه مسکن بازده وحشتناکی دارد، ادامه داد: مهمترین مخاطب برای پروژه نهضت ملی مسکن اقشار کم‌درآمد و دهک‌های پایین هستند که جیب این قشر را گشتیم و این مخاطبان توان پرداخت بالایی ندارند و نه درآمد دارند و نه می‌توانند فساد کنند و نه می‌دانند که باید به چه کسی آویزان شوند تا صاحبخانه شوند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: رییس جمهوری در شورای عالی مسکن اعلام کرد که وزارت راه و شهرسازی مسئول بازار مسکن است از این رو وزارت صمت مسئول بازار نیست و تعجب می‌کنم که در بحث اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی سازمان امور مالیاتی جولان می‌دهد در حالی که وزارت راه و شهرسازی باید طرف اصلی باشد.

شاکری تاکید کرد: امروز در مناطقی مانند اسلامشهر با مواردی مواجه هستیم که خانواده‌ای با ۵ فرزند در یک اتاق زندگی می‌کنند و کسی نمی‌تواند در این اتاق پایش را دراز کند.

شاکری افزود: امروز خانوار برای تأمین رهن برای اجاره اموال خود را می‌فروشند و اجاره و رهن به ۴ برابر درآمد خانواده‌ها رسیده‌است.

وی گفت: باعث شرمندگی است که شرکتی از کشور همسایه وارد کشورمان شده و در بحث زیرساخت‌های ساختمان سازی از روش قالب لغزنده استفاده کرده و چه خبری به راه انداختند و انگار ما در ایران نمی‌دانیم این زیرساخت‌ها چه هستند و از آن بی اطلاعیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر نهضت ملی مسکن به مخاطب اصلی آن نرسد نصیب فاسدان، دلالان و رانتخواران خواهد شد، اظهارداشت: امروز با مقاومت بسیار سنگین بانک‌ها و حامیان بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به بخش مسکن مواجه هستیم و در سال گذشته کمتر از ۵٠ درصد متقاضیان توانستند وام ودیعه بگیرند.

شاکری با اشاره به روند ساختمان پروژه نهضت ملی مسکن گفت: نباید آثار باستانی بسازیم و پروژه نیمه تمامی در دست دولت بگذاریم. این ۴ میلیون مسکن باید به دست مخاطبان اصلی آن برسد وگرنه این واحدها را برای رانت‌خواران، فاسدان می‌سازیم و خدای نکرده اگر آتش به اختیار عمل کنیم پای دلالان به وسط می‌آید.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر