کد خبر: 141380
A

ستاد «بازی و سرگرمی» حوزه علمیه قم : غیر از بازی های کامپیوتری، دلایل دیگری چون طلاق،تک فرزندی، کانال‌های ضد ایرانی و شبکه های اجتماعی در اغتشاشات موثرند

ستاد بازی و سرگرمی حوزه علمیه در بیانیه ای حوادث تلخ اخیر را محکوم کرده است و اعتراضات را به فرصت طلبی دشمنان و اغتشاش گران، نسبت داده و به اهمیت بازی و سرگرمی برای رشد کودکان و نوجوانان پرداخته و خواسته از اتهام زنی خارج از اندازه و انداختن تمام گناه حوادث اخیر به گردن بازی های کامپیوتری پرهیز شود و حداقل تا زمان بررسی دقیق ابعاد تاثیرات هر یک از عوامل مختلف از چنین اتهاماتی پرهیز شود.

ستاد «بازی و سرگرمی» حوزه علمیه قم : غیر از بازی های کامپیوتری، دلایل دیگری چون طلاق،تک فرزندی، کانال‌های ضد ایرانی و شبکه های اجتماعی در اغتشاشات موثرند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ستاد بازی و سرگرمی حوزه علمیه در بیانیه ای  حوادث تلخ اخیر  را محکوم کرده است و اعتراضات را به فرصت طلبی دشمنان و اغتشاش گران، نسبت داده و به اهمیت بازی و سرگرمی برای رشد کودکان و نوجوانان پرداخته و خواسته از اتهام زنی خارج از اندازه و انداختن تمام گناه حوادث اخیر به گردن بازی های کامپیوتری پرهیز شود و حداقل تا زمان بررسی دقیق ابعاد تاثیرات هر یک از عوامل مختلف از چنین اتهاماتی پرهیز شود.

ستاد بازی و سرگرمی حوزه علمیه قم خواهان بررسی چند ساحتی اتفاقات اخیر شده اند و البته با پذیرش اینکه بازی ها یک رسانه اثرگذار در شکل دهی شخصیت کودکان و نوجوانان کشور هستند و رهبر انقلاب درباره بازی های کامپیوتری این رهنمون را به دست اندرکاران فرهنگی داشته:«می خواهند بر روی ذهن ملت ما و بر روی رفتار ملت ما، جوان، نوجوان، حتی کودک ما، اثرگذاری کنند. بازی تولید کنید، بازی ترویج کنید، کارهای ابتکاری بکنید، ... اینها چیزهایی است که لازم است.»

از مسئولان مربوطه خواسته اند به پدیده بازی ها به جای نگاه صرفا سلبی ، نگاهی ایجابی را هم داشته باشند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ متن بیانیه ستاد راهبری بازی و سرگرمی حوزه علمیه در مورد اعتراض های  اخیر به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ستاد راهبری بازی و سرگرمی حوزه علمیه ضمن محکومیت اغتشاشات اخیر و ظلم های صورت گرفته نسبت به دین، قرآن، مقدسات و نظام اسلامی و دوستداران و حافظان این نظام، و ابراز التزام و جان‌نثاری خود نسبت به مقدسات و جمهوری اسلامی، نکاتی پیرامون نقش عوامل موثر در شکل گیری این اغتشاشات تقدیم می‌کند:

۱. بازی ها و سرگرمی ها امروزه به عنوان یک رسانه پرمخاطب، تاثیرات مهم و عمیقی بر جریانات فرهنگی جوامع دارند. همان گونه که مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند:

"می خواهند بر روی ذهن ملت ما و بر روی رفتار ملت ما، جوان، نوجوان، حتی کودک ما، اثرگذاری کنند. بازی تولید کنید، بازی ترویج کنید، کارهای ابتکاری بکنید، ... اینها چیزهایی است که لازم است."

دیدار با اعضای شورای انقلاب فرهنگی ۱۹ دی ۱۳۹۲

۲. ظرفیت بازی ها مانند ابزاری است که سازندگان آن متناسب با اهداف خود می توانند از آن بهره برداری کنند. بنابراین بازی ها می توانند تاثیرات مثبت و منفی قابل توجهی داشته باشند و اینکه تولیدکنندگان این ابزار چه کسانی هستند، نقش تعیین کننده در نوع آثار این رسانه دارد. بنابراین غفلت از تولید بازی های سالم و مفید، می تواند آثار منفی جبران ناپذیری داشته باشد.

۳. با توجه به اینکه اغتشاشات یک پدیده اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است و معلول عوامل متفاوتی از جمله تحریکات بیگانه، شبکه های تلوزیونی ضد ایرانی، شبکه های اجتماعی، طلاق، اعتیاد، تک فرزندی، شکاف نسلی و عدم برنامه ریزی تربیتی مناسب از طرف مسئولین است، گره زدن اغتشاشات به بازی بدون لحاظ میزان تاثیر آن، امری غیر علمی است. بنابراین انجام کارهای تخصصی و اندیشه ورزی آگاهانه نسبت به میزان تاثیر بازی در کنار عوامل دیگر ضروری می باشد و تصمیمات و رویکردهای صحیح را به دنبال خواهد داشت.

۴. با توجه به اینکه بازی یکی از نیازهای مشخص و غیر قابل اجتناب امروز کودکان، نوجوانان و جوانان جامعه ایران است، توجه ویژه مسئولین برای فعالیت ایجابی و راهکارهای عملیاتی مناسب آن و بسنده نکردن به اقدامات سلبی در مورد بازی ها امری اجتناب ناپذیر می نماید.

ان شاالله که همه خادمان دین و مردم در انجام وظایف خود توانا، دانا و ثابت قدم باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر