کد خبر: 147756
A

دادستان کل کشور: کشف حجاب به موجب قانون جرم است

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه کشف حجاب به موجب قانون در کشور جرم است، گفت: بنا نیست با مسئله حجاب صرفاً برخورد قضائی صورت گیرد.

دادستان کل کشور: کشف حجاب به موجب قانون جرم است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور صبح امروز در نشست «تبیین نقش زن در جامعه اسلامی» به نقش و جایگاه حضرت زهرا(س) در تحکیم مبانی اسلام اشاره کرده و با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در عمر کوتاه خود سرمشقی برای زنان جهان شده است، عنوان کرد: این حضرت الگوی کاملی برای زنان در تربیت فرزند، خانه داری، همسرداری و مسائل اجتماعی و ولایتمداری است.

وی افزود: فاطمه زهرا(س) در طول ایام‌ پس از رحلت حضرت محمد(ص) توانست نمونه کامل یک انسان ولایتمدار و پیرو ولایت را نشان دهد.

منتظری با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) الگوی‌ زنی است که خود را در پرده حجاب و عفاف مستور ‌می‌دارد، گفت: غرب امروز دنبال غلبه دادن فرهنگ منحوس خود به جهان اسلام‌ است و البته این اقدام را از دوران آتاتورک در ترکیه و‌ رضاخان در ایران شروع کردند و دنبال این بودند که حجاب و عفاف زنان را بگیرند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه در دنیای غرب زنان به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند، تصریح کرد: ‌غرب نمی‌تواند جایگاه والای زن در کشور اسلامی‌مان را ببیند و بنابراین به دنبال منحرف کردن شان و شخصیت والای زنان ایران زمین است.

وی گفت: با مقایسه ارقام و آمار دقیق تعداد زنان شاغل در عرصه‌های مختلف قبل و بعد از انقلاب شاهد هستیم که بانوان ما در ارتقاء و توسعه نظام جمهوری اسلامی و بالندگی آن نقش موثری دارند و غرب دنبال سیاه‌نمایی از وضعیت زنان ما تحت عنوان آزادی است.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه کشف حجاب به موجب قانون در کشور جرم است، توضیح داد: البته بنا نیست با مساله حجاب صرفاً برخورد قضائی صورت گیرد و اعتقادمان بر این است که مساله بنیادین حجاب را از لحاظ فرهنگی و اخلاقی باید مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به اینکه مساله حجاب به خانواده و تربیت نسل‌های آنان برمی‌گردد، افزود: غربی‌ها از بی‌حجابی و روابط آزاد زن و مرد چه نتیجه‌ای جز از بین رفتن کانون خانواده و از بین رفتن جایگاه انسانی گرفته‌اند؟ اخلاق انسانی اقتضا می‌کند برای روابط بین زن و مرد یکسری قواعد و چارچوب‌هایی تبیین شود؛ اگر اصالت خانواده را بخواهیم باید این حریم را حفظ کنیم.

منتظری خاطرنشان کرد: باید برای دختران جوان و خانم‌ها این مسائل تبیین شود که اگر پیشرفت‌های مختلف علمی و همه‌جانبه، بقای نسل، حفظ هویت و شأن و کرامت انسانی و اصالت خانوادگی می‌خواهیم، باید یک خانواده در یک چارچوب درست، تشکیل شود.

دادستان کل کشور اضافه کرد: اعتقاد داریم قبل از برخورد قضائی با خانمی که کشف حجاب می‌کند، لازم است مسائل برای او تبیین شود. قطعاً تبادل نظر و اطلاع‌رسانی درست در مقوله حجاب لازم و کارساز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز بانوان بزرگوار و فرهیخته بسیاری داریم که با پوشش و حجاب مناسب توانسته‌اند مدارج بالای علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و ... کسب کنند.

منتظری با اشاره به اینکه سرمایه ارزشمند نیروی انسانی کارآمد را خانواده سالم می‌تواند به جامعه تحویل دهد، گفت: اسلام به‌خاطر تربیت فرزند و مدیریت خانواده، جایگاه والایی برای مادران قائل شده است.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر