کد خبر: 150476
A

اعتراض عضو انقلابی شورای شهر به تخصیص بودجه خانه موزه دکتر حسابی: انگار بودجه مهریه مادر یا ارثیه پدرشان است!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از اختصاص بودجه به برخی خانه موزه‌ها گفت: در این شرایط برخی افراد مانند انگل روی بودجه شهرداری نشسته اند

اعتراض عضو انقلابی شورای شهر به تخصیص بودجه خانه موزه دکتر حسابی: انگار بودجه مهریه مادر یا ارثیه پدرشان است!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ در صد و سی و دومین‌ جلسه شورای شهر تهران در ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران اعضا درباره بندهای مطرح شده در بودجه شهرداری نظرات خود را ارائه و بحث و بررسی درخصوص بندهای مختلف بودجه انجام شد.

مهدی اقراریان عضو کمیته نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در راستای احداث ایستگاه ۷ مترو در میدان صنعت ۳۰ درصد بار ترافیک در این منطقه افزایش یافته است، گفت: خیابان شهید پاکنژاد به شدت آسیب دیده و باید اصلاحات انجام شود؛ لذا درخواست می کنیم که با رعایت ملاحظات، ضرورت موضوع را در نظر بگیریم و با این نگاه، بودجه را اصلاح کنیم.

در ادامه علیرضا جاوید با بیان اینکه استقرار کارگاه مترو در خیابان شهید پاکنژاد و تردد ماشین آلات سنگین باعث فرسودگی در این خیابان از میدان صنعت به سمت شمال شده است، گفت: این تهدید و فرسودگی به فرصت تبدیل شد و پس از بهره برداری ایستگاه مترو، خیابان پاک نژاد بازگشایی خواهد شد. باید به سرعت نسبت به اصلاح اقدام کرد.

وی با تاکید براینکه میدان صنعت، میدان کلیدی و ترافیک محور است، ادامه داد: وضعیت کنونی به کار عمرانی میان مدت و بلندمدت نیاز دارد که البته به کار فنی و مهندسی دقیق نیازمند است. بدون تعجیل کار بلندمدت و میان مدت انجام خواهد شد تا ببینیم زیرگذر باید شمالی- جنوبی اجرا شود یا شرقی- غربی.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران تصریح کرد: این قول را خواهیم داد که عجله نخواهیم کرد و با آرامش و در هماهنگی با کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا امور را دنبال خواهیم کرد.

وی با تاکید براینکه باید افزایش ترافیک در این محدوده را مدیریت کنیم، خاطرنشان کرد: این قول داده شده که اصلاح هندسی مناسبی در میدان صنعت صورت بگیرد و خیابان شهید پاکنژاد به وضعیت مناسبی برسد؛ ما علاوه بر جلوگیری از افزایش ترافیک، باید کاهش ۲۵ درصدی آن را نیز دنبال کنیم.

در ادامه بررسی بودجه بنابر اکثریت آراء اعضای شورای اسلامی شهر تهران مقرر شد پنج میلیارد تومان برای اصلاح میدان صنعت در منطقه یک در ردیف اعتبارات مناطق ۲۲ گانه اختصاص پیدا کند.

در ادامه جلسه بررسی ردیف‌های بودجه لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از اختصاص بودجه به برخی خانه موزه‌ها گفت: برخی گمان می کنند بودجه شهرداری تهران مهریه مادر و یا ارثیه پدرشان است.

وی با تاکید بر اینکه مردم با سختی عوارض می دهند، گفت: در یکی از مناطق مادر و پدر شهید کفش‌شان را نشان دادند و گفتند: پاره است و نداریم برای عوارض پایدار شما و برای بردن زباله پول بدهیم؛ انسان شرمنده می شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط برخی افراد مانند انگل روی بودجه شهرداری نشسته اند؛ گفت: اینها چرا ماهی گرفتن را یاد نمی‌گیرند؟

در ادامه اعضا از حبیب کاشانی درخواست کرده تا نام این خانه موزه‌ها را مطرح کنند و سپس مهدی چمران گفت: ایشان خانه موزه دکتر حسابی در منطقه یک را می گویند.

کاشانی در ادامه سخنان چمران تصریح کرد: در این خانه موزه ها یادداشتها را بر روی برگه های هشتاد گرمی با سربرگ طلایی می نویسند، برگه ای که رئیس جمهور هم روی آن نمی‌نویسد.

وی گفت: برای اینکه این اعتبار هر ساله در بودجه شهرداری مناطق قرار گیرد، برای فرزند من و شما هدیه تهیه و ارسال می کنند.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر