کد خبر: 151296
A

متروی تهران در لحظه تحویل سال ۱۴۰۲ باز است؟

مدیرعامل شرکت متروی تهران اعلام کرد: با توجه به این که تحویل سال ۱۴۰۲ در حدود ساعت یک بامداد انجام می‌شود، در حال رایزنی‌هایی هستیم تا در لحظه تحویل سال و ساعاتی پس از آن، برخی ایستگاه‌های مترو باز باشند و بتوانیم در نیمه‌شب ۲۹ اسفند و بامداد یکم فروردین به شهروندان خدمت‌رسانی کنیم.

متروی تهران در لحظه تحویل سال ۱۴۰۲ باز است؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مسعود درستی مدیرعامل شرکت متروی تهران در حاشیه مراسم سالگرد ۲۴ سالگی متروی تهران رونمایی از تاریخ شفاهی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه در جمع خبرنگاران گفت: ۱۶ اسفندماه سال ۱۳۷۷ قطار خدمت در شهر تهران به حرکت درآمد و امروز بیش از ۲۴ سال در حال خدمت‌رسانی است و مسافران را در زیر زمین جابه‌جا می‌کند که این مساله باعث افتخار ما است.

وی با بیان این که اسفندماه هر سال معمولا شاهد افزایش استقبال شهروندان از مترو هستیم، گفت: در هفته‌های پایانی سال، پنجشنبه‌های بسیار سختی را در شرکت مترو سپری می‌کنیم، چراکه جمعیت زیادی از شهروندان برای خرید به سطح شهر می‌روند و از مترو استفاده می‌کنند. البته سخت‌ترین روزهای اسفندماه برای ما پنجشنبه و جمعه آخر سال خواهد بود که بسیاری از شهروندان به بهشت زهرا (س) مراجعه می‌کنند. به همین دلیل برنامه‌ریزی ویژه‌ای را برای پنجشنبه و جمعه آخر سال بخصوص در قسمت جنوبی خط یک انجام داده‌ایم تا با کمترین ازدحام در ایستگاه‌های هدف مواجه باشیم. 

مدیرعامل شرکت متروی تهران افزود: با توجه به این که تحویل سال ۱۴۰۲ در حدود ساعت یک بامداد انجام می‌شود، در حال رایزنی‌هایی هستیم تا در لحظه تحویل سال و ساعاتی پس از آن، برخی ایستگاه‌های مترو باز باشند و بتوانیم در نیمه‌شب ۲۹ اسفند و بامداد یکم فروردین به شهروندان خدمت‌رسانی کنیم. البته هنوز در زمینه افزایش ساعت کاری مترو در آخرین روز سال به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. 

درستی با بیان این که سرفاصله حرکت قطارهای مترو در خطوط درون‌شهری به طور متوسط ۴ دقیقه است، عنوان کرد: در حال حاضر امکان کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو وجود ندارد و فقط در زمان‌های پیک با اعزام قطارهای فوق‌العاده در بازه‌های زمانی کوتاه حداکثر یک ساعت و نیمه، سرفاصله حرکت قطارهای مترو را تا حدودی کمتر می‌کنیم. 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: یک و نیم واگن ابتدایی و انتهایی هر قطار مختص بانوان است تا خانم‌ها بتوانند با آرامش بیشتری در این واگن‌ها حضور داشته باشند. ورود آقایان به این واگن‌ها همواره ممنوع بوده است و ماموران ما در تمام ایستگاه‌ها بر این مساله نظارت می‌کنند. از عموم شهروندان آقا نیز می‌خواهیم این مساله را رعایت کنند و برای حفظ آرامش و احترام به حقوق بانوان، وارد واگن‌های خانم‌ها نشوند.

درستی با اشاره به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: در ایام ماه رمضان بخصوص که با نوروز همراه است، احتمال افزایش استفاده مسافران در ساعات بعد از افطار زیاد است. به همین دلیل، ممکن است برنامه‌ریزی ویژه‌ای را برای افزایش ساعات کاری مترو در ماه مبارک رمضان انجام خواهیم داد، البته این برنامه‌ریزی مخصوص روزهایی خاص از ماه رمضان خواهد بود، نه همه روزها. 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه اظهار داشت: اخیرا با تغییراتی که در فضای اداری و تجاری ایستگاه ۱۵ خرداد انجام داده‌ایم، تا حدودی فضای تردد شهروندان در این ایستگاه بازتر شده و از ازدحام موجود در این ایستگاه کاسته شده است. ولی با توجه به این که اساسا استقبال از بازار تهران در روزهای پایانی سال زیاد است، این روزها شاهد شلوغی ایستگاه ۱۵ خرداد هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: در اسفندماه تلاش کردیم که جلوی بساط‌گستری در ایستگاه‌های مترو را بگیریم تا در رفت‌و‌آمد شهروندان مشکلی ایجاد نشود، ولی از خود پدیده دستفروشی جلوگیری نکرده‌ایم، اما به دستفروشان تذکر داده‌ایم که نباید با بارهای حجیم وارد قطارهای مترو شوند.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر