کد خبر: 158800
A

وزیر بهداشت کمبود ۲۰۰ قلم کمبود دارو را تکذیب کرد: تمام عوامل کمبود دارو را در یکی دو هفته اخیر از بین برده‌ایم

وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی گفت: تمام عواملی که می‌تواند باعث شود که کمبود دارو ایجاد شود را در یکی-دو هفته اخیر کاملاً از بین برده‌ایم، کمبود ۲۰۰ قلم دارو درست نیست.

وزیر بهداشت کمبود ۲۰۰ قلم کمبود دارو را تکذیب کرد: تمام عوامل کمبود دارو را در یکی دو هفته اخیر از بین برده‌ایم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ بهرام عین‌الهی درباره مطرح شدن کمبود ۲۰۰ قلم دارو گفت: ۲۰۰ قلم نیست، چه کسی گفته ۲۰۰ قلم است؟ تمام عواملی که می‌تواند باعث کمبود دارو شود را در یکی-دو هفته اخیر کاملاً از بین برده‌ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: نخست این‌که سازمان برنامه و بودجه به طرح دارویار حدود ۱۲ هزار میلیارد در همین دو هفته اختصاص داد. عامل دیگر تسهیلات بانک مرکزی و بانک‌‌های عامل بود که به بانک‌ها اعلام شد که به شرکت‌ها تسهیلات و پول دهند که مواد اولیه دارو را وارد کنند، حدود ۳۰ هزار میلیارد بود. دیگری میزان ارز ترجیحی بوده است که به توافق رسیدیم حدود یک ونیم میلیارد تومان ارز ترجیحی با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی داده شود. در مورد عوارض گمرکی ۴ درصد بود سران قوا مصوب کردند که به یک درصد برسد و دیگری قانون مجلس در رابطه با  ارزش افزوده بود که معمولا ۹ درصد است اما در رابطه با دارو و تجهیزات پزشکی که تولید داخل ندارد، تصویب کردند به صفر رسید. 

وی تاکید کرد: یکی از کارهای خوبی که انجام دادیم این بود که برای دهک ۴ و ۵ حق بیمه را رایگان کردیم این اقدامات همگی در جهت این بوده است که انشاالله به شرکت‌های تولید‌کننده کمک کند.

عین‌اللهی درباره این‌که بدهی تأمین اجتماعی به بیمارستان درباره بحث کمبود دارو مطرح می‌شود، عنوان کرد: تامین اجتماعی ۳ هزار میلیارد تومان از بدهی خودش را به بیمارستان‌ها داده است. 

وی درخصوص این‌که این ۳ هزار میلیارد تومان پرداخت بدهی به بانک‌ها از مقدار همان ۹ هزار میلیارد تومانی که مطرح می‌شود است، گفت: البته می‌دانید تامین اجتماعی هم شرکت‌های دارویی دارد که ما هم خدماتی داریم و گاهی باهم تهاتر می‌کنیم.

منبع: ایلنا
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر