کد خبر: 159069
A

نژادبهرام، عضو سابق شورای شهر: اعضای شورای شهر اگر نسبت به موضوع خانه اندیشمندان، اقدام جدی نداشته باشند در عرصه نمایندگی باید تجدید نظر کنند

زهرا نژاد بهرام، عضو سابق شورای شهر نوشت: ورود نیروهای شهرداری برای تصرف خانه اندیشمندان علوم انسانی در تهران واکنشهای متعددی را از سوی محافل علمی و اجتماعی به وجود آورده است که ناشی از تصمیم گیریهای عجلولانه مدیریت شهری بود. شهرداری تهران دریک اقدام غیر منتظره بدون توجه به کارکرد این خانه و ظرفیت های ایجاد شده از سوی آن طی 15 سال گذشته وضعیت نگران کننده ای را برای حوزه فرهنگ و اجتماع شهری بوجود آورد که که بخش بزرگی از اهالی این حوزه را به واکنش واداشته است !

نژادبهرام، عضو سابق شورای شهر: اعضای شورای شهر اگر نسبت به موضوع خانه اندیشمندان، اقدام جدی نداشته باشند در عرصه نمایندگی باید تجدید نظر کنند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ زهرا نژادبهرام، عضو سابق شورای شهر تهران در یادداشتی با عنوان «تصمیم‌های عجولانه ممنوع» برای روزنامه «آرمان امروز» نوشت:

ورود نیروهای شهرداری برای تصرف خانه اندیشمندان علوم انسانی در تهران واکنشهای متعددی را از سوی محافل علمی و اجتماعی  به وجود آورده است که ناشی از تصمیم گیریهای عجلولانه مدیریت شهری بود.

شهرداری تهران دریک اقدام غیر منتظره بدون توجه به کارکرد این خانه و ظرفیت های ایجاد شده از سوی آن طی 15 سال گذشته وضعیت نگران کننده ای را برای حوزه فرهنگ و اجتماع شهری بوجود آورد که که بخش بزرگی از اهالی این حوزه را به واکنش واداشته است !

هوای تنفس شهری بر مبنای فعالیت های فرهنگی اجتماعی شهر ها تعریف می شود دستکاری در روندهای ایحاد شده دراین حوزه به خصوص محافل علمی و فرهنگی نگرانی برای آینده این نوع تصمیم ها را جدی کرده است.

سکوت شورا دراین حوزه قابل تامل است تنها واکنش رسمی مربوط به یکی از اعضا شورا بوده که او نیز همچون شهروندان با عدم پاسخ از سوی مدیریت شهری روبه روشده است!

به نظر می رسد با توجه به نیازهای روبه تزاید فرهنگ و ادب کشور و ضرورت گسترش این نوع مراکز تصمیمی عجولانه کار را به تعارض نزدیک کرده است ! و نگرانی جدی را برای شهر و شهروندان فراهم ساخته است !

کار آمد سازی شورا از وظایف اصلی نمایندگان است و مدیریت اجرایی شهر موظف به پاسخگویی و اجرای سیاست گذاری های شورای شهر است و این مسوولیت برعهده آنان است و اگر نسبت به آن اقدام جدی نداشته باشند شاید در عرصه نمایندگی باید تجدید نظر کنند !

به نظر می رسد ، شورای ششم با اتکا به طرفیت های حقوقی و قانونی نسبت به این اقدام غیر منتظره و بی دلیل واکنشی جدی داشته باشد و مدیریت اجرایی را نسبت به ایجاد این مشکل در شهر مورد پرسش قرار دهد و نظرات جدی و قطعی خودش را به شهروندانی که نمایندگی آنها را بر عهده دارد اعلام کند !

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر