کد خبر: 159175
A

اخاذی با اغفال افراد در شبکه‌های اجتماعی

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از بازداشت فردی که در شبکه‌های اجتماعی که از یک شهروند ۹۰ میلیارد ریال اخاذی کرده بود، خبر داد.

اخاذی با اغفال افراد در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی‌اکبر خسروی" در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع یک فقره کلاهبرداری با اغفال در فضای مجازی، موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات ماموران پلیس مشخص شد، متهم اهل یکی از استان‌های شرقی کشور با برنامه‌ریزی قبلی و با تعدادی سیم‌کارت از طریق شبکه‌های اجتماعی با ارسال پیام خود را یک زن مجرد معرفی و با شاکی طرح دوستی برقرار و پس از جلب اعتماد مال باخته عنوان کرد، دچار بیماری سختی شده و نیاز به درمان دارد و پس از آن ارتباط خود را قطع می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: پس از گذشت یک ماه، متهم با مالباخته تماس می‌گیرد و این بار با تغییر صدا، خود را وکیل زن معرفی و وی را تهدید به افشای این رابطه و مقصر در مرگ موکلش و طرح شکایت از او می‌کند.

سرهنگ خسروی، اظهار کرد: از آنجایی که مال‌باخته متاهل بوده برای حفظ آبروی خود، مبلغ ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال وجه نقد، ۲۰ فقره چک به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به کلاهبردار می‌دهد و سند یک دستگاه آپارتمان واقع در چالوس را به نام وی منتقل می‌کند.

وی با بیان اینکه متهم در مجموع مبلغ ۹۰ میلیارد ریال از شاکی پرونده کلاهبرداری کرده، افزود: با انجام تحقیقات فنی و بررسی‌های همه‌جانبه، متهم در چالوس شناسایی و دستگیر شد و در بازرسی از محل اختفای وی، ۲ فقره چک ۲۰ میلیارد ریالی، سند یک واحد آپارتمان، ۳ برگ کاغذ بدون نگارش و دارای اثر انگشت کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس خطاب به شهروندان، گفت: به دلیل پیچیدگی و لایه های پنهان در فضای مجازی به افراد غریبه اعتماد نکنند تا در دام افراد شیاد قرار نگیرند.

دستگیری اراذل و اوباش مسلح در آمل

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری چهار نفر از اراذل و اوباش و کشف آلات شرارت از متهمان خبر داد.

سرهنگ" علی داداش‌تبار" اظهار کرد: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ مبنی بر زورگیری سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو پارس از شهروندان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با تقویت گشت های انتظامی و انجام اقدامات اطلاعاتی، خودروی متهمان را در یکی از خیابان های شهر مشاهده کردند که در این حین سرنشینان خودرو به محض مشاهده پلیس با سلاح شکاری به سمت ماموران تیراندازی کردند و قصد فرار از صحنه را داشتند.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ با واکنش سریع و غافلگیرانه و با استفاده از قانون بکارگیری سلاح خودروی متهمان را متوقف و آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل با بیان اینکه دو مامور پلیس در این درگیری مجروح شدند، افزود: در این عملیات پلیسی، ماموران جان برکف انتظامی با رشادت و از خودگذشتگی مانع فرار متهمان از چنگ قانون شدند.

سرهنگ داداشژتبار با بیان اینکه اراذل و اوباش دستگیر شده دارای سوابق متعددی کیفری از جمله تیراندازی، اخلال در نظم و امنیت عمومی و تخریب اموال عمومی و خصوصی افراد بوده‌اند، خاطرنشان کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و هرکس به هر طریقی بخواهد این مهم را خدشه‌دار کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه رو خواهد شد.

توقیف موتورسیکلت‌های قاچاق در نور

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف دو دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان نور خبر داد .

سرهنگ "محمد محمدپور" با اعلام این خبر اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و محله محور، در پی دریافت خبری مبنی بر تردد دو دستگاه موتورسیکلت سنگین HRC ۶۰۰cc و ۱۰۰۰ cc در شهرستان نور، موضوع در دستورکار کارآگاهان و رابطان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات و اطمینان از صحت قاچاق بودن موتورسیکلت‌های مذکور، با هماهنگی قضائی به محل های موردنظر اعزام و با رد زنی، موتورسیکلت‌های موصوف را در یک عملیات غافلگیرانه هنگام تردد در خیابان های شهر متوقف و راکب آنها را دستگیر کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران اظهار کرد: ارزش موتورسیکلت‌های قاچاق کشف شده توسط کارشناسان بالغ بر۳۰ میلیارد ریال برآورد شد.

سرهنگ محمدپور با اشاره به اینکه در این رابطه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست؛ هرگونه اخبار مربوط به قاچاق کالا را به مرکزفوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش نمایند.

حادثه مرگبار خفگی حین حفر چاه فاضلاب در آمل

معاون فرهنگی و اجتماعی استان مازندران از فوت ۲ مرد و مصدومیت یک فرد دیگر، حین حفر چاه فاضلاب در شهرستان آمل خبر داد.

سرهنگ" سیدجعفر ساداتی" با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری در ساعت ۱۵: ۱۵ دقیقه روز گذشته(شنبه) از مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ استان مبنی بر وقوع حادثه منجر به فوت واقع در یکی از روستاهای حومه شهرستان آمل، ماموران انتظامی سریعاً به محل حادثه عزیمت کردند.

وی تصریح کرد: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، ۳ مرد حدواً ۳۴ ، ۳۷ و ۴۰ ساله حین حفر چاه فاضلاب در دامداری دچار کمبود اکسیژن و خفگی شده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی استان، اظهار کرد: با حضور عوامل امداد و نجات اعم از آتش نشانی، اورژانس در این حادثه دو نفر از این مردان بعلت مصدومیت شدید جان باختند و فردی دیگر به مرکز درمانی منتقل شد.

سرهنگ ساداتی ، اظهار کرد: موضوع در دست بررسی بیشتر پلیس قرار دارد.

پایان ۲۰ساله اختلافات ملکی وراث با ورود مدبرانه پلیس سوادکوه

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از مصالحه بین ۲۱ وارث بر سر اختلافات ملکی ۲۰ ساله با ورود مدبرانه پلیس، خبر داد.

سرهنگ"عبدالله اکبری" با اعلام این خبر، افزود: در راستای اجرای دستور مقام قضائی و حکم صادره مبنی بر تخریب و قلع و قمع ۶ خانه‌سرا، ابنیه و اماکن نگهداری دام با حضور میدانی پلیس و با استفاده از ظرفیت شورای معتمد پلیس، متنفذین و ریش‌سفیدان، فرماندهی انتظامی شهرستان سوادکوه اقدامات اجتماعی و جامعه محور خود را با هدف حل مسالمت آمیز این اختلافات ۲۰ ساله آغاز کرد.

وی افزود: در این خصوص طرفین دعوا به دفتر فرماندهی انتظامی شهرستان سوادکوه دعوت و پس از چندین مرحله جلسات متعدد و با روش مهارت حل مسأله و مهارت تصمیم‌گیری موثر، طرفین به صلح و سازش دعوت شدند.

سرهنگ اکبری، خاطرنشان کرد: با حل مسالمت‌آمیز این اختلاف، بزرگان، ریش‌سفیدان و طرفین دعوا از این عمل خداپسندانه فرماندهی انتظامی شهرستان سوادکوه بعد از ۲۰ سال سردرگمی، اختلاف و درگیری، ابراز رضایت و خرسندی کردند و از تلاش‌های پلیس در جهت برقراری نظم و امنیت تشکر و قدردانی داشتند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر