کد خبر: 160557
A

حداکثر سن برای معلم شدن باز هم کاهش یافت

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تغییر حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

حداکثر سن برای معلم شدن باز هم کاهش یافت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست این شورا گفت: به استناد ماده واحده «نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی» مصوبه جلسه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر شناسایی، جذب و اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش موظف است منابع مورد نیاز خود را برای مشاغل آموزشی و تربیتی را از مسیر آزمون سراسری و بر اساس قانون متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش با رعایت مفاد این آیین‌نامه جذب کند.

وی افزود: آیین نامه «شرایط و شایستگی‌های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش از مسیر آزمون سراسری» در ۵ ماده و ۸ تبصره به تصویب شورای عالی رسید که شامل شرایط و شایستگی‌های عمومی و اختصاصی داوطلبان و سایر موارد درج شده در این آیین‌نامه است.

امانی طهرانی اضافه کرد: داشتن حداکثر ۲۲ سال تمام، برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کامل و توانایی حسن انجام وظایف محوله، تعیین وضعیت نظام وظیفه، نداشتن اعتیاد به هر نوع مواد مخدر از جمله مهم‌ترین شرایط عمومی داوطلبان برای ورود به آموزش و پرورش است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به شرایط اختصاصی داوطلبان برای ورود به آموزش و پرورش گفت: سهم تأثیر سوابق تحصیلی، تراز نمره علمی حداقل هفت هزار در زیرگروه‌های آزمایشی مربوط در آزمون سراسری، کسب امتیاز تعیین شده در مصاحبه، تعیین وضعیت اشتغال و تحصیل، داشتن شرایط و شایستگی‌های حرفه معلمی از جمله شرایط اختصاصی برای جذب در آموزش و پرورش است.

امانی طهرانی اظهار داشت: بررسی و تأیید شایستگی‌های عمومی و تخصصی داوطلبان به عهده وزارت آموزش و پرورش است همچنین جلب مشارکت وزارتخانه‌های بهداشت درمان و آموزش پزشکی، علوم تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط ضروری است.

وی ادامه داد: داوطلبانی مجاز به ثبت‌نام و ورود به مراحل جذب هستند که شرایط درج شده در این مصوبه را داشته باشند؛ چنانچه فردی با اطلاعات نادرست پذیرفته شود و یا متعاقب آن مشخص شود که شرایط لازم را نداشته است در هر مرحله از ثبت‌نام تحصیل یا استخدام آزمایشی و قطعی، قبولی وی لغو و مطابق قانون و مقررات با وی رفتار خواهد شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ شرط سنی ۲۴ سال اعمال می‌شود.

کاهش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان به ۲۲ سال درحالی تصویب شد که در سال ۹۹، شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش مصوب کرده بود تا حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر