کد خبر: 160786
A

پاک فطرت، نماینده مجلس: اجازه حذف آموزش زبان انگلیسی را نمی‌دهم

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر حذف درس زبان انگلیسی و جایگزینی آموزش زبان‌های دیگر مانند چینی و روسی در مدارس، گفت: امروز زبان انگلیسی زبان رایج در دنیا به شمار می‌آید و قطعا کمیسیون آموزش با استفاده از بُعد نظارتی خود اجازه حذف آموزش زبان انگلیسی را نخواهد داد.

پاک فطرت، نماینده مجلس: اجازه حذف آموزش زبان انگلیسی را نمی‌دهم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ علیرضا پاک فطرت در مورد برخی مباحث مطرح شده در خصوص حذف درس زبان انگلیسی و جایگزینی آموزش سایر زبان‌ها در مدارس از طرف مسئولان آموزش و پرورش، اظهار کرد: این مسئله به هیچ عنوان ممکن نیست چراکه زبان انگلیسی به این دلیل زبان رایج در دنیا است که یادگیری آن بسیار راحت‌تر از سایر زبان‌ها است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه زبان انگلیسی به زبان علم تبدیل شده و به همین دلیل باید فراگیری آن در مدارس نیز ادامه داشته باشد، ما نباید برعکس تمام دنیا خلاف جریان آب شنا کنیم.
 
وی تصریح کرد: البته اضافه شدن سایر زبان‌ها به نظام آموزشی مدارس ایردی ندارد ولی این زبان‌ها نباید جایگزین زبان انگلیسی شود، ضمن اینکه آموزش سایر زبان‌ها نیز به شکل داوطلبانه و اختیاری باشد.
 
حذف آموزش زبان انگلیسی به هیچ عنوان در جلسات رسمی طرح نشده است
 
پاک فطرت یادآور شد: البته چنین مواردی باید در شورای عالی آموزش و پرورش یا شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا در کمیسیون آموزش مجلس مطرح شود و تا جایی که کسب اطلاع صورت گرفته، چنین موضوعی در جلسات رسمی به هیچ عنوان طرح نشده است.
 
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: کمیسیون آموزش از جایگاه نظارتی خود قطعا اجازه طرح و اجرای چنین ایده‌هایی را در آموزش و پرورش نخواهد داد و در صورتی طرح چنین مواردی در جلسات نظارتی در حضور وزیر این موضوعات را پیگیری می‌‎کنیم.
 
منبع: خانه ملت
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر