کد خبر: 16430
A

مشکل وانت‌بارهای دوره‌گرد و مزاحمت برای آسایش مردم/ وظیفه برخورد با نیروی انتظامی است

همزمان با فرارسیدن روزهای پایانی سال، مزاحمت برخی کسبه سیار و دوره‎گرد که با وانت‌بار و بلندگو کاسبی می‌کنند برای مردم افزایش پیدا کرده است.

مشکل وانت‌بارهای دوره‌گرد و مزاحمت برای آسایش مردم/ وظیفه برخورد با نیروی انتظامی است

دیده بان ایران - مزاحمت بلندگوهای سیار و دستفروشانی که با وانت، اجناس خود را در معابر به مردم عرضه می کنند یا اجناس مستعمل می خرند، بارها در سرویس مشکلات مردم بررسی شده است.

یکی از مخاطبان این سرویس باز هم تذکر داده: بیش از 3 ماه هست که با سامانه رسیدگی به شکایات 137 شهرداری تماس میگیرم و برای رسیدگی به وضعیت وانت های دستفروش درخواست پیگیری میکنم اما هر روز نه تنها تعداد آنها کم نمیشود بلکه تعداد آنها هر روز بیشتر و بیشتر و حتی در ساعت بیش از 30 تا 40 وانت دستفروش از خیابان افراسیابی منطقه 14 تهران عبور و مرور میکنند و با صدای بسیار بلند و وحشتناک بلندگوی خود سبب ایجاد مزاحمت و سلب آسایش و آرامش کسبه و ساکنین منطقه که بیشتر هم بافت مسکونی میباشد شده اند اما شهرداری همچنان از رسیدگی و برخورد و حتی یک تذکر خشک و خالی نیز اهمال میکند و متاسفانه بنده شاهد برخی تخلفات نیز در کارکنان آن واحد در برخورد با وانتی های دستفروش در این منطقه نیز بوده ام که بسیار باعث تاسف است.

واقعیت این است که مسئول برخورد با این مشکل شهری و مزاحمت و آلایندگی صوتی، شهرداری نیست، بلکه ناجا به عنوان ضابط قضایی مکلف به برخورد با عاملان ایجاد مزاحمت است.

یکی از مسئولان شهرداری تهران درباره نحوه تعامل خود با پرسنل ناجا در برخورد با عوامل سلب آسایش شهروندان گفته: با وجود درخواست شهرداری، پلیس راهور می گوید به تعداد کافی نیرو ندارند و نیروهایشان را در میادین و تفقاطع ها برای سهل کردن تردد و ترافیک مردم به کار می گیرند، لذا باید چند ارگان هماهنگ باشد تا این مشکل حل شود. 
خدامی از مردم خواست در صورت مشاهده خودروهایی که با نصب بلندگو، باعث سلب آسایش مردم می شوند، با شماره تلفنهای 110 و 137 تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند.

 

 

منبع: خبرآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر