کد خبر: 165530
A

شناسایی و انهدام باند فروش نوزاد در مرکز شهر تهران

رییس پلیس آگاهی پایتخت از شناسایی و انهدام باند فروش نوزاد در مرکز شهر تهران خبر داد و گفت: فرد بازداشت‌شده اقرار کرد که نوزادی را به قیمت توافقی ۲۰۰ میلیون تومان خریده است و توافق شد تا شناسنامه‌ای برای این نوزاد به نام او و همسرش تهیه و تنظیم شود. 🔸متهم گفت، سه زن ناشناس، بعد از ۹ ماه، نوزاد را در محدوده یکی از شهرستان‌های حومه تهران در ازای دریافت هفت قطعه سکه تمام بهار آزادی به این زوج تحویل دادند. دیگر متهمان هنگام جابه‌جایی دو نوزاد در مرکز شهر تهران بازداشت شدند. این افراد اقدام به تشکیل باندی برای فروش نوزاد کرده بودند.

شناسایی و انهدام باند فروش نوزاد در مرکز شهر تهران

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی ولی‌پور گودرزی در این باره اظهار داشت: اوایل مرداد سال جاری خبری از سوی اداره ثبت احوال مرکزی شهر تهران مبنی بر ارائه گواهی ولادت مشکوک به جعل به اداره پلیس آگاهی تهران بزرگ وصول و موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره سیزدهم بلافاصله با اعزام گروهی از ماموران با توجه به مشهود بودن جرم، متهم را دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال دادند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه با توجه به اسناد موجود به صراحت اقرار داشت؛ پس از گذشت چند سال از زندگی مشترک با همسرم در امر فرزندآوری ناموفق بودیم و با وجود معالجات پزشکی نتیجه‌ای حاصل نشد تا اینکه با مشورت یکی از آشنایان به ناچار نزد شخصی رفته و نوزادی را به قیمت توافقی ۲۰۰ میلیون تومان خریداری کرده و مقرر شد شناسنامه‌ای به نام من و همسرم تهیه و تنظیم شود.

ولی‌پور گودرزی ادامه داد: با اقرار صریح متهم و انجام تحقیقات پلیسی مشخص شد سه نفر خانم ناشناس، بعد از ۹ ماه، نوزاد را در محدوده یکی از شهرستان‌های حومه تهران در ازای دریافت هفت قطعه سکه تمام بهار آزادی به متهمان تحویل داده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی متذکر شد: پس از آن کارآگاهان با استفاده از فنون پلیسی موفق شدند با استفاده از اقدامات اطلاعاتی و میدانی هویت و مخفی‌گاه متهم جاعل را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و به اداره سیزدهم دلالت دادند. دیگر متهمان با استفاده از اقدامات اطلاعاتی حین جابه جایی ۲ نوزاد در مرکز شهر تهران دستگیر و به اداره سیزدهم انتقال داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه با بیان اینکه متهمان جاعل در بازجویی‌های اولیه با توجه به مستندات موجود به بزه انتسابی اقرار کردند، خاطرنشان کرد: متهمین با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی به زندان منتقل شدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر