کد خبر: 166613
A

رئیس کمیسیون آموزش مجلس: بکارگیری داوطلبان با امتیاز کمتر از ۴۷۰ در آموزش و پرورش خلاف قانون است

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت:‌ حدنصاب نمره در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۴۷۰ در نظر گرفته شده و پایین‌تر از این نمره کسی جذب نشده است. در صورتی که چنین اقدامی صورت گرفته باشد، خلاف قانون عمل کرده‌اند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس: بکارگیری داوطلبان با امتیاز کمتر از ۴۷۰ در آموزش و پرورش خلاف قانون است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «علیرضا منادی سفیدان» رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، در مورد بررسی مسئله کمبود معلم اظهار کرد: با وزیر آموزش و پرورش در این رابطه صحبت کردیم و جلسه گذاشتیم. قول دادند خیلی زود در روزهای آینده کمبود معلم رفع شود. 

نماینده مردم تبریز در مجلس در مورد راه‌های رفع کمبود معلم تصریح کرد: برای حل این مسئله حدود ۱۱ هزار معلم جدید به زودی جذب آموزش و پرورش می‌شوند. همچنین بکارگیری نیروهای خرید خدمات نیز در دستور کار آن‌ها قرار گرفته است. 

منادی در خصوص مسئله داوطلبانی که حدنصاب علمی کسب کرده اند، اما با مشکل کد ۱۹ مواجه شده‌اند نیز توضیح داد: این افراد باید مجدد گزینش شوند که فرایند این کار در حال انجام است. نسبت به این موضوع اعتراضاتی وجود داشت و گفته‌ایم گزینش داوطلبانی که در نتیجه آزمون آن‌ها کد ۱۹ ثبت شده، دوباره بررسی شود. 

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در مورد امکان بکارگیری داوطلبانی که در نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش حدنصاب علمی کسب نکرده اند، ولی امتیاز گزینش آن‌ها مشکلی نداشته نیز اظهار کرد: حدنصاب نمره در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۴۷۰ در نظر گرفته شده و پایین‌تر از این نمره کسی جذب نشده است. در صورتی که چنین اقدامی صورت گرفته باشد، خلاف قانون عمل کرده اند. البته ما مستندانی در این خصوص نداریم. اگر گزارشی در این رابطه وجود دارد، حتما باید اعلام شود. 

لازم به یادآوری است؛ «رضامراد صحرایی»؛ وزیر آموزش و پرورش با تایید کمبود معلم در ایران گفته است که نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر کمبود معلم داریم. وزارت آموزش و پرورش با برگزاری آزمون استخدامی آموزگاری و دبیری در تلاش است تا از این بحران عبور کند. هم اکنون تعدادی از داوطلبان آزمون استخدامی آموزگاری که توانسته‌اند در این آزمون حدنصاب علمی کسب کنند، با مشکل گزینش که امسال تحت عنوان «کد ۱۹» در کارنامه آن‌ها ثبت شده، مواجه هستند. این در حالی است که چنین داوطلبانی اگرچه دارای صلاحیت علمی هستند، اما نمی‌توانند از فرصت تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری ابتدایی و استثنایی هم استفاده کنند.

قرار است در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری ابتدایی و استثنایی بالغ بر ۱۰ هزار آموزگار جذب آموزش و پرورش شوند.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر