کد خبر: 170255
A

تهران قفل شد؛ عضو شورا شهر: ۲ و نیم ساعت در ترافیک بودم

این قصه تکراری است باران بارید و تهران قفل شد. عضو شورای شهر می گوید دیشب 2.5 ساعت در ترافیک ماندم وقتی این وضعیت را می بینم می گویم این چه ظلمی است که در حق مردم می کنیم.

تهران قفل شد؛ عضو شورا شهر: ۲ و نیم ساعت در ترافیک بودم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ انبوهی از ماشین ها در کنار بزرگراه پارک کرده و رانندگان صندلی را به عقب داده و خوابیده بودند. علی که کارمند بانک است می گوید اعصابم نمی کشد با یک باران تهران قفل شد.

قصه ترافیک روزهای بارانی تکراری است. هر زمان که باران می بارد  شبکه معابر قفل و مردم ساعت ها در ترافیک گرفتار می شوند.

مسوول ترافیک بارانی کیست؟/تشکری هاشمی:2.5 ساعت در ترافیک بودم

 دیگر ترافیک شب گذشته پایتخت کیلومتری نبود بلکه خیابان ها قفل شده بود، شهروندان بیش از دو ساعت در ترافیک گرفتار بودند. مسؤول ترافیک بارانی تهران کیست؟

تهرانی ها به خصوص در نیمه دوم سال با ترافیک دست و پنجه نرم می‌کنند؛ اگر یک باران هم ببارد که دیگر هیچ.جعفر تشکری‌هاشمی رئیس  کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورا که بیش از 9 سال هم معاون قالیباف در حوزه حمل و نقل ترافیک بود می‌گوید، دیشب از شورا (خیابان بهشت) تا صدا و سیما دو و نیم ساعت در ترافیک بودم وقتی این وضعیت را می‌بینم می‌گویم چه ظلمی در حق مردم می‌کنیم.

از آبگرفتگی معابر تا خاموشی چراغ های راهنمایی رانندگی

علت قفل شدگی تهران در شب گذشته کاهش سرعت متوسط خودروها بود. اگر در یک روز عادی معابر با سرعت 20 کیلومتری خودروها در اوج ترافیک تخلیه می‌شد؛ شب گذشته این سرعت به 7 کیلومتر رسیده بود و قطعا تخلیه به کندی انجام می‌شد.

سیستم ترافیکی معیوب است. برخی از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی خاموش بودند.  عضو شورای شهر تهران  گفت، شب گذشته بسیاری از چراغ‌ها خاموش و یا شمارش‌گرها از کار افتاده بود و همین امر ترافیک را تشدید کرد.

بر اساس این گزارش، پلیس در بسیاری از معابر حضور داشت اما وقتی انبوه خودروها در دل هم بودند دیگر نمی‌توان ترافیک را مدیریت کرد و باعث می‌شود که ساعت‌ها مردم در ترافیک بارانی گرفتار شوند.

یکی دیگر از دلایل بروز ترافیک آبگرفتگی معابر بود، آب از بسیاری از جوی‌ها جاری شده بود این در حالی است که شهرداری تهران اعلام کرده بود که تمامی مسیل‌ها و نهرها را لایروبی کرده اما آب در سطح سواره‌روها جاری و باعث کندی ترافیک شده بود.

همچنین جعفر تشکری هاشمی می گوید امسال بیش از 45 درصد بودجه را به حمل ونقل عمومی اختصاص داده و قراردادهایی هم در خصوص تامین واگن بسته ایم؛ اما این واگن ها از یک سال آینده به صورت پارت به پارت وارد می شود. ترافیک یک موضوع چند بعدی است و باید تمام دستگاه ها برای رفع این مشکل پای کار بیایند.

منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر