کد خبر: 17050
A

بیش از 3میلیون نفر در پرسش مهر رئیس جمهوری شرکت کردند

- مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از 3میلیون و 800 هزار نفر از معلمان و دانش آموزان در پرسش مهر 17رئیس جمهوری در سال تحصیلی 96-95 شرکت کردند.

بیش از 3میلیون نفر در پرسش مهر رئیس جمهوری شرکت کردند

دیده بان ایران -  مهدی علی اکبرزاده روز دوشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان پرسش مهر 17 رئیس جمهوری شهر تهران در کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح افزود: در این دوره از پرسش مهر با موضوع پرهیز از خشونت، یک میلیون و 570 هزار خانواده شرکت داشتند و از پاسخ به سوالات در زمینه های مختلف مجلداتی بسیار قطور تهیه و به نمایش گذاشته شد.
وی با اشاره به استقبال چشمگیر خانواده آموزش و پرورش از پرسش مهر 17رئیس جمهوری گفت: شاید دلیل این استقبال درگیر بودن ما به موضوع خشونت باشد.
علی اکبرزاده اظهار کرد: دانش آموزان و فرهنگیان استان تهران و شهر تهران یکی از فعال ترین استان های کشور در پرسش مهر17 رئیس جمهوری بود که آثار خود را در 12 رشته تعریف شده به دبیرخانه ارسال و پس از داوری های مدرسه، منطقه به مرحله استانی راه یافتند.
مدیرکل فرهنگی، هنری وزارت آموزش و پرورش همچنین از تدوین کتاب پرسش مهر 17 رئیس جمهوری با عنوان «اگر خشونت نباشد...» خبر داد و گفت: در این کتاب آثار دانش آموزان و معلمان رتبه های اول تا سوم برگزیده کشوری گردآوری و به زودی منتشر می شود و از برگزیدگان کشوری پرسش مهر17رئیس جمهوری نیز در آیینی تجلیل خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مضمون پرسش مهر17رئیس جمهوری اظهار کرد: رئیس جمهوری در این دوره سوالاتی را درباره پرهیز از خشونت، ریشه های خشونت، چگونگی مقابله با خشونت و عاری کردن کشور، منطقه و جهان از خشونت را مطرح کردند که این سوالات با توجه به شرایط دنیای امروز که خشونت آن را فراگرفته، قابل تامل است.
علی اکبرزاده با بیان اینکه خشونت به عنوان یک معضل اجتماعی در دنیا مطرح است، گفت: به جای اینکه انتظار داشته باشیم بشر امروز، مدرن شده و ادعای مدنیت می کند، ابزارهای آرامش بیشتری داشته باشد، بلکه برعکس زندگی به تدریج به سمت خشونت سوق پیدا می کند.
وی خانواده را اساس جامعه دانست و افزود: ما هر چقدر در بین اعضای خانواده احساس آرامش و محبت بینیم، در جامعه هم احساس و محبت خواهیم دید و اگر در جامعه خشونت می بینیم باید نگران این باشیم که در خانواده هم اتفاقی افتاده است.
مدیرکل فرهنگی، هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات گروه داعش گفت: این گروه، خشونت را ترویج داده، فرامین و عقاید خود را به زور تحمیل می کند و خشونت را در مدارس آموزش می دهد.

*تجلیل از بیش از 151 نفر در پرسش مهر 17رئیس جمهوری
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین تعداد برگزیدگان پرسش مهر17 رئیس جمهوری را بیش از 151 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 70 نفر فرهنگی و 81 دانش آموز منتخب مناطق مختلف شهر تهران بودند.
عبدالرسول کریمی افزود: از این تعداد، منطقه 15 با 27 نفر برگزیده بالاترین رتبه را در مناطق 19 گانه شهر تهران کسب کرد.
کریمی اظهار کرد: از زمان طرح پرسش مهر 17رئیس جمهوری کمیته های مختلف تشکیل و اطلاع رسانی در این حوزه انجام شد و دانش آموزان و فرهنگیان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند که این آثار با حضور داوارن برجسته در سطح مدرسه، منطقه و استان مورد ارزیابی قرار گرفت.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: 13 اثر از شهر تهران به مرحله کشوری پرسش مهر17رئیس جمهوری راه یافته است.
وی پرسش مهر 17رئیس جمهوری با موضوع «پرهیز از خشونت» را درس و مهارت زندگی دانست و اظهار کرد: در سخنان رئیس جمهوری نبود اخلاق به عنوان عامل خشونت مورد توجه قرار گرفته است.
کریمی گفت: براساس پرسش مهر17رئیس جمهوری نخستین درس معلمان باید امید باشد و اینکه اعتدال را در رفتار و در کلام آموخته و هیجانات خود را کنترل کنیم، انسانی که بتواند هیجانات خود را کنترل کند، انسان موفقی خواهد بود. 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: روابط بین فردی و خودباوری نیز در این پرسش مدنظر قرار گرفته که وقتی انسان ها به درک متقابل می رسند، روابط بین فردی گسترش پیدا می کند و در خودباوری، انسانی که ویژگی های مثبت و منفی خود را می شناسد، هرگز اقدام به خشونت نمی کند.
کریمی گفت: در راستای تحقق موارد مطرح شده در پرسش مهر17رئیس جمهوری باید پژوهش های عمیقی انجام و به صورت فرهنگ در جامعه نهادینه شود تا جامعه ای عاری از خشونت داشته باشیم و برای تحقق این امر باید با تاسی از اسلامی به عنوان دین رحمت و آرامش ابتدا از خودمان آغاز کنیم.
به گزارش ایرنا، آیین تجلیل از برگزیدگان پرسش مهر 17 رئیس جمهوری شهر تهران روز دوشنبه با حضور مهدی علی اکبرزاده مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، جعفر نجفی مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، سیاوش شهریور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران و جمعی از مسئولان در کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح برگزار شد.
حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در آغاز سال تحصیلی 96-95، پرسش مهر 17 را مطرح کرد.
این پرسش اینگونه مطرح شد که از کجا خشونت نشات گرفته است و چگونه عده ای خشونت را می آموزند؟ در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟ چگونه می توانیم کشور و جامعه ای دارای رحمت اسلامی و نبوی داشته باشیم؟ و چگونه می توانیم جوامع، منطقه و جهان را از خشونت برهانیم؟.
فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای آنان در 12رشته مقاله پژوهش، شعر، داستان نویسی، وبلاگ نویسی، گرافیک، طراحی، نقاشی، خوشنویسی، فیلم کوتاه مستند، داستانی، پویانمایی و نمایشنامه نویسی به پرسش مهر 17رئیس جمهوری پاسخ دادند.

 

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر