کد خبر: 171052
A

حضور خودروهای شوتی برای جامعه نگران کننده است

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی حضور خودروهای شوتی را برای جامعه و همچنین دیگر رانندگان، نگران کننده دانست و گفت: تحمیل تصادف به رانندگان و تلفات ناشی از آن یکی از پیامدهای حضور رانندگان غیرقانونی (شوتی) در جامعه است.

حضور خودروهای شوتی برای جامعه نگران کننده است

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛سردار احمدرضا رادان هشتم آذرماه در حاشیه جلسه جمع‌بندی نهایی نتایج نظارت ستادی در حوزه کاهش تصادفات،در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با تاکید بر بندهای قید شده در برنامه هفتم توسعه شاهد کاهش ۵۰ درصدی تصادفات با همکاری دستگاه‌های مختلف خواهیم بود.

وی با تاکید بر نقش دستگاه‌های مرتبط از جمله اورژانس، هلال احمر، پلیس، وزارت راه و... در خصوص کاهش تصادفات افزود: برنامه‌هایی در این راستا تدوین و به نهاد ریاست جمهوری اعلام شده است که ابلاغ آن می‌تواند در این امر کمک کننده باشد.

رادان سهم پلیس را از اجرای این طرح، ۱۲ درصد در کاهش تصادفات دانست و گفت: الزامات مورد نظر تحقق پیدا نکرده است ولی برنامه‌هایی در راستای کم کردن شتاب تصادفات داریم، اکنون به شتاب سه درصد در تصادفات رسیده‌ایم و با برنامه‌های مورد نظر این عدد کاهش خواهد یافت.

رادان با ابراز امیدواری نسبت به برنامه پنج ساله و جبران کاستی‌های سال‌جاری این برنامه در سال ۱۴۰۳، گفت: با اجرای این برنامه، امیدواریم بخش زیادی از ناگواری‌ها در ذهن مردم کاهش یابد.

فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص مقابله با جرایم خشن گفت: با سه ویژگی سخت، تند و چابک، با افراد مخل امنیت و اراذل و اوباش مانند گذشته، برخورد می‌کنیم.

رادان گفت: آزموده را آزمودن خطاست و اگر اراذل و اوباش قصدی دارند، می‌توانند امتحان کنند و به سرنوشتی با حکم قانون دچار شوند.

وی در خصوص جرایم کوچک از جمله سرقت گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با ریاست قوه قضاییه، برنامه تحت نظر گرفتن الکترونیکی مجرمینی که تعدد در این جرایم را دارند به تصویب رسیده است.

رادان در ادامه هدف این برنامه را تطبیق دادن صحنه جرم با اطلاعات و داده‌ها دانست و گفت: امیدواریم نتایج خوبی را در زمینه کنترل سرقت‌ها با اجرای این برنامه به دست بیاوریم.

وی همچنین از اجرای مانور زمستان به صورت پرتوان با همکاری دستگاه‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط با هماهنگی برای کاهش نگرانی مردم در پایگاه‌های زمستانه استقرار داده می‌شوند.

رادان حضور خودروهای شوتی را برای جامعه و همچنین دیگر رانندگان را نگران کننده دانست و گفت: تحمیل تصادف به رانندگان و تلفات ناشی از آن یکی از پیامدهای حضور رانندگان غیرقانونی (شوتی) در جامعه است که در سال‌جاری آمار ۴۰۰ نفر فوتی از این موضوع را داشته‌ایم و پیش بینی می‌کنیم به آمار۵۰۰ فوت در پیامد حضور این رانندگان غیرقانونی در سال جاری برسیم.

وی تخلفات راهنمایی و رانندگی و همچنین از بین بردن آرامش رانندگان را از دیگر جرایم رانندگان شوتی دانست و تصریح کرد: عدد قابل توجهی از جرم قاچاق نیز از دیگر پیامدهای حضور این رانندگان است که برنامه داریم با پیشنهادها و درخواست‌های داده شده و پیگیری و تصویب آنها، در مدت معین با این رانندگان برخورد و خودروی آنها را توقیف کنیم.

وی نتیجه این امر را کاهش یافتن نگرانی عمده مردم و رفع شدن مشکلات در سیستم اقتصادی متاثر از این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: اکنون با اختیارات موجود، برتوقف خودروهای شوتی اهتمام لازم را می‌ورزیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر