کد خبر: 171536
A

یک فروند شناور تفریحی در دریای خزر دچار حریق شد

یک فروند شناور تفریحی در آب های ساحلی نوشهر در غرب مازندران دچار آتش‌سوزی شد.

یک فروند شناور تفریحی در دریای خزر دچار حریق شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مسوول روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با تایید آتش سوزی در شناور تفریحی این مطلب گفت: در این ارتباط گزارشی به مرکز جست وجو و نجات دریایی برای امداد رسانی مخابره نشد.

محمد رضا نجفی افزود: به دنبال بررسی های به عمل آمده این شناور از نوع تفریحی فرمانی بوده و خوشبختانه سرنشینان آن نجات پیدا کردند.

وی در زمینه ارائه جزئیات بیشتر از این سانحه دریایی اظهار بی اطلاعی کرد. این شناور تفریحی بعد از آتش سوزی به زیر آب رفت.

اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر مستقر است و بندر فریدونکنار هم زیر مجموعه این اداره کل است.

بندر فریدونکنار حدود ۵۵ هکتار وسعت دارد و به عنوان نخستین بندر خصوصی شمال کشور در پی گسترش مبادلات بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر است.

این بندر از طریق جاده های هراز و فیروزکوه نزدیکترین بندر به مرکز کشور بوده و عمده فعالیت آن به عنوان بندر چند منظوره در زمینه تخلیه و بارگیری فراورده های نفتی، غلات و کالاهای عمومی است و با ۲ پست اسکله سالانه ظرفیت بارگیری و تخلیه حدود ۷۰۰ هزار تن کالا را دارد.

شهر بندری نوشهر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد. بندر نوشهر در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد.

در زمان حاضر حدود سه هزار شناور اعم از قایق و جت اسکی و همچنین ۹۰ ایستگاه تفریحات دریایی در محدوده زیر پوشش این اداره کل (رامسر - فرح آباد ساری) به گردشگران و مسافران دریادوست خدمات ارایه می دهند

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر