کد خبر: 174281
A

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: هیچ برخوردی با مدیرانی که در زمینه آلودگی هوا ترک فعل کردند صورت نگرفته است

باقرزاده، عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تامین ارز را از مشکلات اساسی در حوزه دارویی کشور عنوان کرد و گفت: من مشکل اساسی در حوزه دارو را عدم تامین ارز کافی برای دارو می دانم و اعتراض ما این است که مسوولین بعضا ارز را به کالاهایی اختصاص می دهند که اولویت دهم ما هم نیست.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس:  هیچ برخوردی با مدیرانی که در زمینه آلودگی هوا ترک فعل کردند صورت نگرفته است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تامین ارز را از مشکلات اساسی در حوزه دارویی کشور عنوان کرد و گفت: من مشکل اساسی در حوزه دارو را عدم تامین ارز کافی برای دارو می دانم و اعتراض ما این است که مسوولین بعضا ارز را به کالاهایی اختصاص می دهند که اولویت دهم ما هم نیست.

اصغر باقرزاده؛ نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با وضعیت آلودگی هوا، اظهار داشت: آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قبلی و ریوی، بسیار بالا است و شاید در کوتاه مدت عوارض این بیماری‌ها خود را نشان ندهد اما در طولانی مدت عوارض مخربی بر روی بدن خواهد گذاشت و متاسفانه بیماران ریوی و قبلی در کشور فراوان داریم.

وی سوء مدیریت را عامل اصلی در افزایش آلودگی هوا دانست و گفت: اگر قانون ترک فعل به معنای واقعی اجرایی می‌شد شاهد این حجم مشکلات در خصوص وضعیت هوای کشور نبودیم. ما همواره شعار می دهیم «با کسانی که مرتکب ترک فعل شده اند برخورد خواهد شد» اما هیچ برخوردی صورت نگرفته است چون اگر برخورد می شد نباید شاهد این اتفاقات بودیم. بنابراین با مسوولان مربوطه که در اجرای قانون هوای پاک ترک فعل کردند باید برخورد شود.

آقای باقرزاده در ادامه این مصاحبه در خصوص کمبود دارو در کشور، گفت: مدیریت صحیح در زمینه واردات و تولید داخل، صورت نگرفته است و عمده مشکلات هم در زمینه تامین ارز و گردش در سرمایه شرکت های تولید دارو است؛ ما زمینه علمی و تخصص لازم را داریم اما به دلیل عدم برنامه صحیح در تامین منابع مالی لازم، با مشکلاتی مواجه هستیم و از سوی دیگر دارو به قیمت واقعی هم ارائه نمی شود؛ به عبارت دیگر مسوولین از شرکت های دارو ساز می خواهند دارویی که قیمت تمام شده آن مثلا ۵۰ تومان بوده را به قیمت ۴۰ تومان در بازار بفروشند! اتخاذ این سیاست ها سوء مدیریت هایی است که متاسفانه باعث شده هم در زمینه داروهای وارداتی و هم در زمینه تولیدات داخل مثل آنتی بیوتیک و شربت کودکان که سال ها هیچ مشکلی در تامین آن نداشتیم با مشکلاتی مواجه شویم.

آقای باقرزاده خاطرنشان کرد: توصیه می کنیم همکاران برنامه و بودجه با توجه به مشکلات دارویی چند سال اخیر برای تامین ارز و ریال شرکت های داخلی اقدامات کافی را انجام دهند. من مشکل اساسی در حوزه دارو را عدم تامین ارز کافی برای دارو می دانم و اعتراض ما این است که مسوولین بعضا ارز را به کالاهایی اختصاص می دهند که اولویت دهم ما هم نیست بنابراین بیماران سرطانی و SMA با مشکل تامین دارو مواجه شدند.

منبع: شفقنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر