کد خبر: 175281
A

چهاردهمین پرونده جان سخت/ هانی کُرده چطور از یک سوء قصد دیگر جان سالم به در برد؟

هانی کرده نه یک بار، نه دوبار، نه سه بار که ۱۳ بار به‌خاطر درگیری زخمی می‌شود و به زندان می‌افتد اما از همه این زخم‌ها جان سالم به‌در می‌برد.

چهاردهمین پرونده جان سخت/ هانی کُرده چطور از یک سوء قصد دیگر جان سالم به در برد؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هانی کُرده، بزن بهادر معروف تهران روز سه‌شنبه 19 دی ماه، در بهشت‌زهرا در درگیری دو دسته از اراذل و اوباش سطح یک باز هم مجروح شد. یک تیر به پای چپش اصابت کرده و چهار ضربه چاقو هم خورده است.

سرهنگ راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران گفت: «در ساعت ۱۳ روز سه‌شنبه مراسم تدفین یکی از اراذل سطح یک در بهشت زهرا در حال برگزاری بود که سایر اراذل و اوباش نیز در این مراسم حضور داشتند.

در حین انجام این مراسم دو گروه از اراذل که اختلاف قدیمی با هم داشتند، با هم درگیر شده که بر اثر درگیری مسلحانه یکی از اراذل سطح یک [ هانی کرده] با یک گلوله به پای چپ و ۴ ضربه چاقو به سر و کمر مجروح شد.» نه یک بار، نه دوبار، نه سه بار که 13 بار به‌خاطر درگیری زخمی می‌شود و به زندان می‌افتد اما از همه این زخم‌ها جان سالم به‌در می‌برد.

آخرین مورد آن همین ظهر دیروز این اتفاق افتاد که با سر و صورت خونین در بیمارستان هفتم تیر بستری شد و بعد از چند شایعه، خبر مرگ او باز هم تکذیب شد؛ هانی خمانه‌دار، معروف به هانی کرده این بار هم باز از مرگ قسر در رفت. 

داستان نزاع‌ها 

دعوا در 16 سالگی: ماجرای این دعوا را خودش روایت کرده. او از کودکی یک فوتبالی دوآتشه بوده و در نوجوانی با یک سرباز بر سر بلیت ورزشگاه دعوا می‌کند و به دنبال این ماجرا برای اولین‌بار بازداشت می‌شود. 

دهه هشتاد: در صحنه درگیری با اراذل دیگری مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد ولی از لای دست و پا فرار می‌کند. با این حال بعد از فرار یک مامور پلیس او را بازداشت می‌کند و دوباره به زندان می‌افتد. او مجموعا  16سال در زندان سپری کرده است.

1396: ریشه این دعوا عامل حمله به هانی کرده در سال 98 است. سال 96، دو گروه در فضای مجازی و به صورت حضوری برای هم کری‌خوانی کرده بودند. یک طرف این ماجرا هانی و نوچه‌هایش و طرف دیگر ضاربان او بودند. این کری‌خوانی سرانجام به درگیری در یک قهوه‌خانه منجر شد که در این درگیری دو انگشت یکی از همراهان هانی قطع شد.

ضاربان در محل درگیری یک قبضه شمشیر جا گذاشته بودند که شرور سابقه‌دار و دوستانش به آنها پیغام می‌دهند که این شمشیر مثل ناموس شماست و اگر آن را می‌خواهید باید بیایید و بگیرید. این ماجرا در ادامه سال 98 جلوی آبمیوه‌فروشی حل می‌شود!

 1397: همه چیز از این سال شروع می‌شود. از وقتی که او کری‌خوانی با وحید مرادی را شروع می‌کند. آنها هیچ وقت درگیر نمی‌شوند. در این بین وحید مرادی به دلیل دیگری که داستانش مفصل است بازداشت می‌شود. وحید مرادی در زندان کشته شده و همه هانی را پشت پرده مرگ او می‌دانستند اما او هیچگاه این موضوع را قبول نکرد. 

سال 98، ماجرای جان‌سختی هانی از اینجا آغاز شد؛ درگیری در آبمیوه‌فروشی خیابان شاپور. فیلم درگیری هولناک دوم دی ماه آن سال که منتشر شد، آدم‌های بیشتری فهمیدند هانی کرده کیست، مرد است یا زن، چه‌کاره است و بقیه اطلاعات. 206 سفید مقابل آبمیوه‌فروشی توقف می‌کند و کمی بعد شش مرد گنده‌لات روی دو موتور سمت آنها می‌روند و جنگ محلی شروع می‌شود.

ماجرا به چند شب قبل برمی‌گشت. در یک جشن تولد، هانی کرده و چند نفر با نیش و کنایه با هم حرف می‌زنند. قرار می‌گذارند که دعوا را در خیابان وحدت اسلامی پی بگیرند، اما طرف‌های دعوا نمی‌آیند. به جایش سمت آبمیوه‌فروشی می‌روند که حادثه همانجا رقم می‌خورد. اینجا 30 ضربه به شخصیت اصلی وارد می‌شود، یک هفته در کما می‌ماند ولی دو ماه بعد باز هانی کرده سر پا می‌شود.  

خرداد 1401: هانی کرده، به همراه پنج نفر از نوچه‌هایش قصد داشته به قول خودشان برای تلافی و انتقام‌جویی با اراذل و اوباش منطقه نبرد تهران درگیر شوند. دعوا شروع می‌شود. سلاح‌های خود را در می‌آورند کتک هم می‌خورد که پلیس از راه می‌رسد. بازداشت و سپس آزاد می‌شود.

تیر 1401: کتک‌کاری با طرفداران استقلالی: ظهر روز پنجشنبه، هشتم تیر ماه  در تمرین استقلال حاضر شده بودند. در راس آنها  هانی خلیفه‌دار بود. آنها اول بین هواداران حاضر می‌شوند، دعوا بین‌شان بالا می‌گیرد،  هانی کرده و رفقا هم از فنس بالا می‌روند و درگیری فیزیکی شروع می‌شود. 

شهریور 1402: این حادثه در یک جگرکی اتفاق افتاد. چیزی که از ویدئو می‌شد فهمید این بود که مردی با قمه وارد این مغازه می‌شود. چند بار قمه را بالا می‌برد و به دو مرد ضرباتی وارد می‌کند. درگیری‌ها خارج از مغازه هم ادامه می‌یابد. یک ماه بعد معلوم شد که مرد اصلی این داستان همان هانی کرده بوده.

این پایان ماجرا نبود و بعد از آن دعوا و درگیری تا خاوران ادامه پیدا کرد و باعث زخمی شدن سه نفر از افرادی شد که در درگیری دخالتی نداشتند. بعد از درگیری در جگرکی او صاحب رستوران را تهدید می‌کند تا دوربین‌هایش را جمع کند. بعد از ماجرای ورزشگاه، پلیس هانی را دستگیر کرده و می‌گوید به‌خاطر ماجرای ورزشگاه و جگرکی بوده است. آخرین بار هم او مهرماه امسال در طرح پلیس دیده شد تا حادثه دیروز.

 

منبع: هفت صبح

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر