کد خبر: 175531
A

وزیر ارتباطات: «پلیس فتا» مسئول نظارت و حفظ امنیت پلتفرم ها دربخش خصوصی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: عملکرد اپراتورها در کمیته تخلفات رسیدگی می شود و اگر تخلفی در حوزه ارتقای کیفیت یا هر تخلف دیگری از سوی اپراتورها صورت بگیرد، کمیته رسیدگی به تخلفات با ابزارهای مختلفی که در اختیار دارند، این تخلفات را شناسایی و بررسی و سپس اعمال جریمه می کنند که عمده ابزارها «مالی» است.

وزیر ارتباطات: «پلیس فتا» مسئول نظارت و حفظ امنیت پلتفرم ها دربخش خصوصی است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات، درخصوص نقش راهبردی وزارت ارتباطات در نظارت بر پلتفرم ها و حفاظت از داده های کاربران، بیان کرد: براساس نظام تقسیم کاری که وجود دارد، در حوزه امنیت، هماهنگی کلان با مرکز ملی فضای مجازی است که هر بخش از دستگاه ها و بخش های غیر دولتی را به یکی از دستگاه ها سپرده اند.

آقای زارع پور ادامه داد: مسئولیت نظارت بر بعضی از دستگاه های دولتی با وزارت ارتباطات است و بخشی با سازمان افتای ریاست جمهوری(سازمان فناوری اطلاعات) است و بخشی با پدافند غیر عامل و بخشی هم با پلیس فتاست.

وی گفت: مسئولیت نظارت و حفظ امنیت کسب و کارهای بخش خصوصی و دیجیتال و پلتفرم ها به پلیس فتا سپرده شده است.

وی درخصوص ضمانت وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه در زمینه هزینه کردن افزایش تعرفه در افزایش کیفیت سرعت اینترنت نیز اظهار داشت: اگر اپراتورها به وظیفه و مسئولیت خود در زمینه ارتقای کیفیت اینترنت عمل نکنند، جریمه نقدی خواهند شد.

آقای زارع پور بیان کرد: عملکرد اپراتورها در کمیته تخلفات رسیدگی می شود و اگر تخلفی در حوزه ارتقای کیفیت یا هر تخلف دیگری از سوی اپراتورها صورت بگیرد، کمیته رسیدگی به تخلفات با ابزارهای مختلفی که در اختیار دارند، این تخلفات را شناسایی و بررسی و سپس اعمال جریمه می کنند که عمده ابزارها «مالی» است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر