کد خبر: 175772
A

جانشین ‌فراجا: دستور حمله به راسک از خارج صادر شد

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور درباره جرئیات حمله تروریستی به مقر انتظامی راسک گفت: در اعترافاتی که این چهار نفری که دستگیر شدند، داشتند از خارج دستور می‌گرفتند و هنوز دستگیری سایر متهمان ادامه دارد.

جانشین ‌فراجا: دستور حمله به راسک از خارج صادر شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات پلیس سیستان و بلوچستان در طرح رعد درباره جرئیات حمله تروریستی به مقر انتظامی در جمع خبرنگاران افزود: در حمله تروریستی که به مقر انتظامی راسک صورت گرفت، با یک اقدام پنهانی رو به رو بودیم به نحوی که  ۹۰ درصد اقدامات تروریستی پنهانی انجام می‌شود و حتما رده آشکار آسیب‌پذیر است.

وی با بیان اینکه پس از این حمله دستگیری فوری تروریست‌ها در دستور کار نیروهای امنیتی و انتظامی قرار گرفت، افزود: دستگیری ۴ نفر از عاملان اصلی حمله تروریستی ‌با رصد اطلاعاتی و جانفشانی انجام شد.‌

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور با بیان اینکه در اعترافاتی که این چهار نفر داشتند از خارج دستور می‌گرفتند و هنوز دستگیری سایر متهمان ادامه دارد، تصریح کرد: این چهار نفر از سارقان سابقه‌دار بودند و اقدامات غیرقانونی فراوانی داشتند.

سردار رضایی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه ماجرای تیراندازی شبانه در چابهار چه بود؟ خاطرنشان کرد: شب گذشته چند سارق در حال سرقت خودرو بودند که  بلافاصله همکاران ما با آنها گلاویز می‌شوند.

وی با بیان اینکه سارقان بعد از این درگیری مسلحانه فرار می‌کنند اما سلاح، خودرو و سایر لوازم آنها برجای می‌ماند، اضافه کرد: تعقیب سارقان از همان شب گذشته ادامه پیدا می‌کند و همه اعضای این باند سارقان صبح امروز دستگیر می‌شوند.

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور با تاکید کرد: در این تیراندازی مسلحانه ۲ پلیس مجروح می‌شوند که حال آنها خوب است و قدردان آنها خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که امروز بازدیدی از نمایشگاه این استان داشتیم که نقش مردم در این کشفیات بسیار برجسته بود و خودشان برای مقابله با ناهنجاری‌ها و کشفیات تلاش ارزشمندی داشتند، ادامه داد: اگر همکاری مردم نباشد پلیس در بسیاری از ماموریت‌هایش علی‌رغم تمام زحماتی که کشیده می‌شود موفق نخواهد بود،‌ برای شناسایی افرادی که اقدامات تروریستی انجام می دادند اگر همکاری مردم نبود واقعا کاری از پیش نمی‌بردیم.

جانشین فراجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سلاح‌های غیرمجازی که در دست مردم است، تصریح کرد: سلاح غیرمجاز خودش مبدا یکسری جرم‌هاست و از مردم انتظار داریم کسانی را که سلاح غیرمجاز دارند اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانیم این سلاح را جمع کنیم.

وی با بیان اینکه طبق قانون حمل، فروش و استفاده از سلاح جرم است مگر مجوز داشته باشند، ادامه داد: انتظار همکاری مضاعف مردم برای اطلاع رسانی دارندگان سلاح غیرمجاز را همچنان خواستاریم و از دارندگان سلاح غیرمجاز میخواهیم خودشان سلاح را به نیروهای مسلح تحویل دهند.

سردار رضایی در ارتباط با اتباع غیرمجاز خاطرنشان کرد: حضور اتباع بدون روادید جرم بوده و حتما برخورد خواهیم کرد و کسانی که این اتباع را از مرزها حمل می‌کنند، علاوه بر اینکه تخلفات راهنمایی و رانندگی انجام می‌دهند، جرم قاچاق انسان را مرتکب می‌شوند که حتما با آنها برخورد قاطع خواهد شد.

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر