کد خبر: 176430
A

لنج حادثه دیده ایرانی پس از ۲۰ روز پیدا شد

لنج صیادی ایرانی که به علت نقص فنی و کمبود سوخت، بیش از ۲۰ روز از گم شدنش در آب‌های دریای عمان می‌گذشت، سرانجام در روز گذشته پیدا شد.

لنج حادثه دیده ایرانی پس از ۲۰ روز پیدا شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ صبح روز گذشته طی عملیات امداد و نجات توسط ناوشکن الوند نیروی دریایی ارتش در محدوده آب‌های شمال اقیانوس هند و دریای عمان، لنج صیادی ایرانی که بیش از ۲۰ روز از گم شدنش می‌گذشت، پیدا شد.

این لنج ماهیگیری به علت نقص فنی و کمبود سوخت به مدت ۲۰ روز در محدوده شمال اقیانوس هند سرگردان بوده و متاسفانه یک نفر از خدمه آن در اثر دریازدگی جان خود را از دست داده بود، با حضور به موقع ناوشکن الوند ضمن برطرف شدن نقص فنی لنج حادثه دیده، جیره غذایی و سوخت آن نیز توسط ناوشکن الوند تامین و با راهنمایی فرمانده ناوشکن الوند به سمت ساحل کشور هدایت شد.

14021101000631_Test_NewPhotoFree

امیر دریادار ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، در توضیح عملیات نجات این لنج ایرانی اظهار کرد: ماموریت نجات لنج ایرانی در جایی انجام شد که ناوهای غیرموجه با حضور زائدشان در منطقه علی‌رغم درخواست‌های مکرر لنج ایرانی برای دریافت کمک هیچ‌گونه پاسخی به آن‌ها ندادند.

وی تاکید کرد: برخلاف بی‌توجهی ناوهای غیرموجه در منطقه به درخواست کمک لنج آسیب دیده ایرانی، نیروی دریایی ارتش رسالت خود را بر مبنای قوانین بین‌المللی دریاها در عمق دریاها انجام داد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر