کد خبر: 178518
A

پیشنهاد مدل‌های جدید برای اصلاح محاسبه اضافه کاری پرستاران

عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اضافه کار اجباری پرستاران و دریافت مبالغ اندک گفت: در ماه‌های گذشته در وزارت بهداشت تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است تا فرمول اضافه‌کاری اصلاح شود و در همین زمینه نیز دو الی سه مدل پیشنهاد شده است و امیدواریم سازمان امور استخدامی در این خصوص با ما همراهی داشته باشد.

پیشنهاد مدل‌های جدید برای اصلاح محاسبه اضافه کاری پرستاران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «عباس عبادی» معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اضافه‌کاری پرستاران و مبالغ اندکی که درخصوص این اضافه‌کاری‌ها دریافت می‌کنند، گفت: در ماه‌های گذشته در وزارت بهداشت تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است تا فرمول اضافه‌کاری اصلاح شود و در همین زمینه نیز دو الی سه مدل پیشنهاد شده است و امیدواریم سازمان امور استخدامی در این خصوص با ما همراهی داشته باشد. 

وی ادامه داد: برای جبران این کمبودی که در بخش پرستاری وجود دارد اجبارا باید از ظرفیت همکاران موجود استفاده کرده و خرید خدمت داشته باشیم. انصافا تعادلی بین میزان پرداختی ما و حجم کاری وجود ندارد و این به دلیل استفاده از فرمول‌های معمول و روتین محاسبه اضافه‌کار است از همین‌رو ما پیشنهاداتی به حوزه توسعه و سازمان استخدامی ارائه‌کرده‌ایم که اگر مصوب شود باز از منافع مردم حمایت کرده‌ایم و اینگونه نیست که پول اضافه‌تری پرداخت کنیم بلکه کمک می‌کنیم همکارمان در محیط کار باقی بماند. 

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: همچنین اصلاح نظام پرداخت اضافه کار باعث می‌شود تا پرستار با انگیزه بیشتری کار خود را انجام دهد و قطعا مردم از این اتفاقات و اصلاحات منتفع خواهند شد و بیشتر از آنکه این موضوع به رفع مشکل پرستاران کمک می‌کند باعث می‌شود که مردم خدمات بهتری را دریافت کنند و ما هم می‌توانیم کمبود نیرو و کم انگیزه بودن همکاران‌مان را از این طریق اصلاح و ویرایش کنیم.

عبادی با اشاره به قانون تعرفه گذاری گفت: ما بیشترین گلایه را که درخصوص قانون تعرفه گذاری در کشور داریم مربوط به حوزه کارکنان و پرستاران اتاق عمل است چراکه پرستاران در سایر بخش های بیمارستانی به صورت 24 ساعته فعال هستند اما اتاق عمل بنا به ماهیت و ضرورت خود ممکن است در شیفت عصر و شب فعالیت کمتری داشته باشند. وظیفه ما است که با همکاری سازمان های بیمه گر ضرایب پرستاران در اتاق عمل را اصلاح کنیم و بیشتر از این عددی که از گذشته برای آنها پیش بینی شده است را در نظر بگیریم و یک اتفاق بزرگ در حوزه تعرفه خدمات پرستاری برای همکاران مان در اتاق عمل صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در همین خصوص البته اصلاح ضرایب ۱۴۰۲ تاحدودی صورت گرفت و برای ۱۴۰۳ با گروه‌های فنی که مذاکراتی داشتیم و پیشنهاداتی صورت گرفت که اگر در شورای عالی بیمه تصویب شود، دریافتی این بخش از همکاران نیز اصلاح خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر