کد خبر: 179496
A

نرخ ارز حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد

بر اساس مصوبه هیئت وزیران، نرخ ارز مورد نیاز برای مخارج حج تمتع سال ۱۴۰۳ حدود ۳۹ هزار تومان محاسبه خواهد شد.

نرخ ارز حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ از 15 دی ماه ثبت‌نام مقدماتی از افراد واجد شرایط تشرف به حج تمتع برای سال آینده آغاز شد و تاکنون 7 اولویت برای ثبت‌‌نام فراخوانده شده‌اند که در روزهای پیش رو فراخوان جدید برای برخی ایستگاه‌های پروازی نیز صادر می شود.

در روزهای اخیر نیز مخبر معاون اول رئیس جمهوری مصوبه هیئت وزیران را درباره تأمین مخارج ارزی حج تمتع سال آینده را طی نامه‌ای ابلاغ کرده است.

مصوبه تامین مخارج ارزی حج تمتع ۱۴۰۳

در این تصویب نامه آمده است:

هیئت وزیران در جلسه 1402/11/25 به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

سازمان حج و زیارت مجاز است نسبت‌به خرید ارز به میزان سیصد میلیون دلار به نرخ ارز حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران اقدام و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران این مبلغ را برای تأمین مخارج ارزی حج تمتع 1403 در یک حساب دلاری به‌نام سازمان حج و زیارت نزد خود به‌صورت دفتری ثبت و نگه داری کند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به درخواست سازمان حج و زیارت در زمان مقتضی نسبت‌به پرداخت و انتقال مبلغ یاد شده به کشور عربستان از ارزهای در دسترس با اعمال نرخ برابر دلار با ارز موردنظر اقدام کند.

بر این اساس نرخ ارز مورد نیاز برای مخارج حج تمتع سال آینده حدود 39000 تومان محاسبه خواهد شد.

به گفته سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، عملیات انتقال مبلغ مذکور توسط بانک مرکزی انجام می شود.

تاکنون بیش از 56000 نفر برای شرکت در حج تمتع سال آینده ثبت نام کرده اند و روند ثبت نام تا تکمیل ظرفیت مورد نظر سازمان حج و زیارت ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر حدود یک میلیون نفر در نوبت انتظار سفر حج تمتع هستند و سهمیه حج ایران برای سال آینده 82 هزار و 500 نفر تعیین شده است؛ البته مکاتباتی از طریق وزارت امور خارجه با عربستان در حال انجام است تا این سهمیه به مرز 89 هزار نفر برسد.

 
منبع : تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر