کد خبر: 180972
A

توضیحات نماینده مجلس درباره حضور روان‌شناسان در پادگان‌ها

علی خضریان، نماینده مجلس گفت: باید آسیب‌ها و تنش‌ها در دوران خدمت سربازی کاهش پیدا کند و امنیت، سلامت و امید به آینده جوانان را افزایش دهیم تا بتوانیم آن را به یک خدمت سربازی در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نزدیک کنیم.

توضیحات نماینده مجلس درباره حضور روان‌شناسان در پادگان‌ها

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ علی خضریان، نماینده مجلس، در گفت‌وگویی درباره اینکه پس از حوادث اخیر در پادگان‌های کشور این مساله عنوان شد که آیا نباید یک روانشناس و یک روانپزشک در پادگان‌ها حضور داشته باشند تا در زمان بحران‌های روحی و مواقع لزوم در کنار سربازها حضور داشته باشد، گفت: ما در کمیسیون اصل ۹۰  و در کمیته‌ای که خود بنده مسئول آن هستم؛ کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی در ارتباط با موضوع سربازی نشست‌های مشترکی با ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی به صورت منظم برگزار می‌‌کنیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این جلسات آسیب شناسی اتفاقاتی که در حوزه سربازی صورت گرفته احصا شده و در تعاملی تلاش داریم به نیروهای مسلح کمک کنیم.

وی تاکید کرد: اگر لازم است جایی مجلس ورود کند تا ضعف‌ها را برطرف کنیم، باید به امنیت، سلامت روانی و افزایش امید به آینده جوانان در آینده کمک کنیم تا در زمان دوران خدمت سربازی‌شان مانع از آسیب‌های اجتماعی و شکل‌گیری تنش‌های مختلف در این دوره شویم و همچنین بتوانیم بعضا تا جایی که می‌شود این آسیب‌ها و تنش‌‌ها را کاهش داده و آن را به یک خدمت سربازی در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نزدیک کنیم و ارتقا دهیم.

خضریان با بیان این‌که امیدوارم در جلساتی که برگزار می‌کنیم به راهکارهای مشترکی برسیم، اظهار داشت: اگر جایی نیاز است، مجلس باید در حوزه تقنین یا نظارت، پای کار آوردن دیگر دستگاه‌ها مثل جامعه روانشناسان و روانپزشکان برای مشاوره دادن به سربازان عزیز ورود کند تا بتوانیم به ستاد کل نیروهای مسلح کمک کنیم. یا اگر جایی باید دولت کمک کند با توجه به اینکه وزارت دفاع هم یکی از اعضای این جلسات است، انشاالله پیش‌بینی مالی بین وزارت دفاع و سازمان برنامه و بودجه شکل بگیرد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر