کد خبر: 181300
A

۲۱۰ ساختمان غیرایمن در تهران باید تخریب شود

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: ۱۴۰۰ ساختمان بلندمرتبه در تهران از منظر تاب‌آوری بررسی شد که بر اساس برآورد‌ها ۲۱۰ ساختمان باید تخریب شود

۲۱۰ ساختمان غیرایمن در تهران باید تخریب شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد مهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در نشست خبری امروز  خود با بیان اینکه در کلان پروژه نهضت ملی مسکن، سلامت اراضی از منظر مخاطرات فرو نشست و گسل توسط کارشناسان مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در بیش از ۱۵۰ نقطه مکانی پایش شده  و براساس نظرات فنی الحاق به محدوده ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است گفت: ارزیابی سیتسم ها و فناوری های نوین از منظر سرعت ساخت و مدیریت قیمت تمام شده در برنامه است همچنین تاکنون بیش از ۲۵ تاییده فنی به سیستم های ساختمانی استفاده از فناوری های نوین ارائه شده است که این پروژه های نهضت ملی مسکن هستند.

حیدری توضیح داد: تاکنون ۸۰۰ گواهی نامه فنی برای مصالح ساختمانی صادر شده است و به زودی بخش نامه ای از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی صادر می شود که طبق آن بهره مندی از مصالح ساختمانی دارای گواهی نامه فنی الزامی محسوب خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی با بیان اینکه  ارزیابی ایمنی ساختمان های بلند مرتبه در ۱۴۰۰ ساختمان شهر تهران انجام شده است و ۳هزار و ۳۰۰ ساختمان دیگر  در برنامه سال آتی مرکز قرار دارد افزود: اجرای بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران نیازمند تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه است و تاکنون این تامین اعتبار انجام نشده است.

به گفته وی یکی از مهم ترین اقداماتی که با حضور مهرداد بذرپاش در وزارت راه وشهرسازی انجام می شود راه اندازی شورای پژوهش و فناوری است که در مرکز تحقیقات تشکیل شده و برنامه های این شورا تبدیل به محورهای پژوهشی شده است.

 

حیدری راه اندازی سامانه پایش مصرف انرژی را از ضرورت های بخش مسکن و ساختمان عنوان کرد وگفت: با توجه به آنکه راه اندازی این سامانه با معاونت علمی ریاست جمهوری در حال پیگیری است امیدواریم تا به زودی راه اندازی شود و مورد بهره برداری و استفاده قرار بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۴۷ ایستگاه شتاب نگاری راه اندازی شد گفت: هم اکنون ایستگاه های شتاب نگاری کشور به یک هزار  و ۶۰۰ دستگاه رسیده است 

 

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی با بیان اینکه  تدوین ضوابط در حوزه راه، معماری و شهرسازی در مرکز در حال انجام است گفت: تدوین برنامه ایمنی حمل ونقل در حال انجام است که نتیجه آن در کمیسیون ایمنی حمل ونقل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

وی در خصوص راه و هزینه نگهداری از راه های موجود گفت: حدود ۳۰۰ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که هزینه نگهداری آنها ۲۵۰ همت می شود که این ارقام در توان سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای نیست و بنابراین تلاش کردیم تا با استفاده از فناوری های نوین استفاده از آسفالت لایه نازک و دیگر موارد عمر و دوام روسازی در کشور را ارتقا دهیم.

 

او با اشاره به اینکه  ۳۰ درصد از مصرف انرژی در حوزه ساختمان است گفت: با استفاده و رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان می توان بخشی از این ناترازی انرژی را جبران کرد.

 

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی  گفت: ۱۴۰۰ ساختمان بلندمرتبه در تهران از منظر تاب‌آوری  بررسی شد که بر اساس برآوردها ۱۵درصد (۲۱۰ ساختمان) از این ساختمان‌ها باید تخریب شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر