کد خبر: 181381
A

بارندگی‌ها در قزوین دچار کاهش ۳۹ درصدی شده است

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: استان قزوین امسال همچنان با کاهش میزان بارش نسبت به بلند مدت آن هم به میزان ۳۹ درصد روبرو است.

بارندگی‌ها در قزوین دچار کاهش ۳۹ درصدی شده است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مهدی آخوندی کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: از ابتدای سال زراعی (از اول مهرماه تا ۳۱ شهریورماه سال بعد) امسال ۹۹.۵ میلی متر بارش در استان قزوین به ثبت رسیده در حالی که مقدار بارش بلند مدت ۱۶۲.۵ میلی متر بوده که تفاوت ۶۳ میلی متر بارش ها، معادل ۳۹ درصد است.

آخوندی تاکید کرد: سال گذشته و در نیمه نخست سال، میزان بارندگی‌های استان ۷۵ میلی متر بود که امسال نسبت به سال گذشته ۲۴ میلی متر افزایش بارش داشتیم که معادل ۳۲ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی‌ها در یک سال آبی استان معادل ۳۰۷ میلی متر است، بیان کرد: تاکنون از این میزان ۳۲.۴ میلی متر بارندگی را کسب کرده ایم.

آخوندی گفت: اگر میزان بارندگی‌های سال زراعی استان تا الان ۱۶۲.۴ میلی متر (همان بارش بلند مدت) صورت می‌گرفت، ۵۳ درصد از یک سال آبی کامل را کسب می‌کردیم، اما در حال حاضر متاسفانه تنها ۲۰.۵ درصد این میزان بارش در استان تامین شده است.

این مسئول هواشناسی یادآور شد: بیشترین میزان بارندگی‌های سال زراعی استان قزوین مربوط به شهرستان قزوین با ۱۱۷.۶ میلی متر بود که این میزان بارش نسبت به بلند مدت که ۱۹۱ میلی متر بوده با ۷۳ درصد کاهش روبرو است.

به گفته وی، میزان بارندگی‌های استان در سال زراعی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ میلی متر افزایش دارد.

آخوندی ادامه داد: در شبانه روز گذشته قزوین و آوج با دمای منفی ۲ درجه و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند.

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: بیشینه دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر