کد خبر: 181441
A

دستگیری عامل تیراندازی مرگبار در سعادت‌آباد بعد از ۳ سال

متهم اصلی تیراندازی مرگبار در یکی از خیابان‌های سعادت‌آباد که بیش از سه سال فراری بود در نهایت در زندان ارومیه شناسایی شد.

دستگیری عامل تیراندازی مرگبار در سعادت‌آباد بعد از ۳ سال

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ متهم اصلی تیراندازی مرگبار در یکی از خیابان‌های سعادت‌آباد که بیش از سه سال فراری بود در نهایت در زندان ارومیه شناسایی شد.

این متهم که همدستانش او را عامل اصلی تیراندازی در مرداد سال 1399 معرفی کرده بودند، از آن زمان به اتهام قتل تحت تعقیب بود. در روز حادثه ماموران از طریق تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع درگیری مسلحانه‌ای در منطقه سعادت آباد مطلع شدند.

پس از حضور ماموران در محل، بررسی‌های اولیه و تحقیقات میدانی از شهروندان و شاهدان صحنه مشخص شد سرنشینان دو دستگاه خودرو سواری «جک مشکی» و «سوناتا سفید» به سمت یکدیگر تیراندازی کرده‌اند و در این تیراندازی دو دستگاه خودرو سواری پارک شده متعلق به شهروندان نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

همزمان با آغاز تحقیقات میدانی از سوی تیم‌های ویژه، پلیس اطلاع پیدا کرد جوانی ۳۵ ساله به علت اصابت گلوله از ناحیه کمر به بیمارستانی در شمال‌غرب تهران منتقل شده است. بلافاصله ماموران در محل حاضر شدند و در همان تحقیقات اولیه مشخص شد فرد مجروح یکی از طرفین درگیری منطقه سعادت آباد و سرنشین خودرو سوناتا است.

در ادامه ماموران با مشاهده یک دستگاه خودرو سوناتا پارک شده در حوالی بیمارستان و شناسایی آثار اصابت گلوله روی بدنه‌ خودرو، موفق به دستگیری سرنشین داخل سوناتا شدند و پس از تحقیقات مشخص شد او نیز در تیراندازی منطقه سعادت‌آباد حضور داشته و پس از مجروح شدن دوست خود به نام سهراب، او را به بیمارستان منتقل و پس از آن از ترس دستگیری بیمارستان را ترک کرده و در خودرو متعلق به سهراب مخفی شده است.

 

در ادامه اقدامات پلیسی، ماموران به موفق به شناسایی نام سرنشین خودرو جک مشکی به نام خشایار  شدند. همزمان با شناسایی هویت متهم ۳۴ ساله، از طریق مرکز درمانی در غرب تهران به پلیس اطلاع داده شد که شخصی به علت اصابت گلوله‌های متعدد به بیمارستان منتقل شده است. بلافاصله مأموران در مرکز درمانی حاضر و موفق به شناسایی خشایار شدند.

ماموران با بررسی سوابق هر دو فرد مجروح اطلاع پیدا کردند  آنان از افراد سابقه‌دار، شرور و دارای سوابق متعدد در نزاع و درگیری هستند که بارها توسط پلیس دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

با ادامه رسیدگی به موضوع تیراندازی سعادت آباد، ماموران  اطلاع پیدا کردند که سهراب و خشایار سابقه دوستی با یکدیگر را دارند و به واسطه همین سابقه دوستی، روز قبل از حادثه، سهراب به جشن تولد خشایار در منطقه فشم دعوت شده بود، اما پس از حضور در جشن تولد، دختر مورد علاقه‌اش را در آنجا دید و به همین دلیل با خشایار و دیگر افراد حاضر در محل درگیر شد و توسط آنان  مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

 

سهراب پس از این ماجرا تصمیم به انتقام گرفت و با خشایار در منطقه سعادت‌آباد قرار گذاشت و نهایتا هر دو نفر همراه دوستان خود با اسلحه کمری به سمت یکدیگر شروع به تیراندازی کردند که در این تیراندازی هر دو نفر آنان مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و هر کدام جداگانه به مراکز درمانی منتقل شدند.

این در حالی بود که یکی از مجروحان چدود چهل روز پس از درگیری مسلحانه جان خود را از دست  داد و افرادی که به او تیر‌اندازی کرده بودند به عنوان متهم به قتل تحت تعقیب قرار گرفتند. متهمان دستگیر شده فردی که تیراندازی مرگبار را انجام داده بود فردی به نام شایان معروف به شایان کتونی معرفی کردند.

به این ترتیب تحقیقات برای دستگیری این متهم در اداره دهم پلبس آگاهی تهران همچنان جریان داشت و چند روز پیش مشخص شد شایان در حال حاضر به اتهام دیگری در زندان ارومیه به سر می‌برد. بنابراین اقدامات لازم برای انتقال فرد مورد نظر به تهران انجام شد و بازجویی از او به زودی شروع می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر