کد خبر: 182017
A

کشف ۱۲هزار و ۸۰ عدد انواع مواد محترقه خارجی در تبریز

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز از کشف تعداد ۱۲هزار و ۸۰ عدد انواع مواد محترقه خارجی غیرمجاز خبر داد.

کشف ۱۲هزار و ۸۰ عدد انواع مواد محترقه خارجی در تبریز

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛سرهنگ یداله جهان آرا در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع مواد محترقه توسط فردی در یکی از مغازه‌های شهرستان تبریز، موضوع در دستورکار ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی، با هماهنگی قضایی متهم مورد نظر را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آن را دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از محل تعداد ۱۲هزار و ۸۰ عدد انواع مواد محترقه خارجی غیرمجاز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز تشریح کرد: برابر اعلام کارشناسان امر ارزش ریالی مواد محترقه کشف شده را ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام شده که در این رابطه یک نفر دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی در پایان بیان کرد: به استناد قانون مجازات اسلامی هرگونه قاچاق، خرید، فروش و ... مواد منفجره و محترقه به طور غیرمجاز جرم محسوب شده که مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می‌شود.

توقیف ۱۷ دستگاه خودرو شوتی در مرند

فرمانده انتظامی مرند از توقیف ۱۷دستگاه خودرو در اجرای طرح جمع‌آوری و توقیف خودروهای شوتی خبر داد.

سرهنگ علی اسدیان در تشریح این خبر اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان مرند در اجرای طرح برخورد با خودروهای شوتی موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی بیان کرد: مأموران با اجرای این طرح تعداد ۱۷ دستگاه انواع خودروی سواری شوتی آلوده‌کننده صوتی، تغییر وضعیت خودرو، حمل کالای قاچاق و مزاحمین نوامیس مردم را شناسایی و به منظور برخورد قانونی آن‌ها را متوقف کردند.

وی تشریح کرد: پلیس برابر قانون و به منظور نظم‌بخشی و جلوگیری از هرگونه هنجار شکنی، بی‌نظمی، مقابله با قاچاق کالا، طرح برخورد با خودروهای شوتی و دارای تغییر وضعیت و نقص فنی را به صورت ویژه در دستورکار قرار داده و لازم است شهروندان نیز در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس گزارش نمایند.

کشف انواع مواد محترقه غیرمجاز در شهرستان اسکو

فرمانده انتظامی اسکو از کشف ۲۱ هزار و ۸۷۶ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز و ۶ عدد مواد منفجره خطرناک و حدود یک کیلو مواد پیش‌ساز پرخطر خبر داد.

 سرهنگ ستار داداشی در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از خطرات احتمالی روزهای پایانی سال، طرح برخورد با فروشندگان و استفاده‌کنندگان مواد محترقه که موجب سلب آرامش و امنیت مردم می‌شود، برابر اخبار واصله مبنی بر فروش و نگهداری مواد متحرقه توسط یک دستگاه تاکسی در سطح حوزه استحفاظی در دستورکار ماموران پلیس امنیت عمومی قرارگرفت.

وی افزود: در اجرای این طرح ماموران پس از انجام اقدامات فنی و پلیسی، با شناسایی خودروی فوق در یکی از محلات توقیف و در بازرسی از خودرو تعداد ۲۱هزار و ۸۷۶ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز خارجی و تعداد شش عدد مواد منفجره خطرناک به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

وی تشریح کرد: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اسکو در پایان به خانواده‌ها و والدین هشدار داد و گفت: والدین در ایام پایانی سال بالاخص چهارشنبه آخر سال، کنترل و مراقبت بیشتری نسبت به جوانان و فرزندان خود داشته باشند تا دچار آسیب‌ها و خطرات احتمالی استفاده از مواد محترقه خطرناک نشوند و در صورت داشتن هرگونه اخبار و اطلاعاتی مبنی بر فروش و یا نگهداری مواد محترقه مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر