کد خبر: 183599
A

کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی با مدارک افراد کارتن خواب در اصفهان / شگردشان خاص بود

باند ۴ نفره کلاهبرداری از فروشندگان لوازم ساختمانی و خانگی منهدم شد.

کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی با مدارک افراد کارتن خواب در اصفهان / شگردشان خاص بود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اعلام اینکه چند فرد ناشناس اقدام به خرید کالا از فروشندگان لوازم و تأسیسات ساختمانی و مغازه‌های فروش لوازم خانگی با چک صیادی کرده اند، اما پس از مراجعه به بانک متوجه می‌شوند که حساب صاحبان چک خالی و به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده است.

سرهنگ حسین ترکیان افزود: با تحقیقات انجام شده مشخص شد اعضای یک باند کلاهبردار ابتدا افراد معتاد و کارتن خواب را شناسایی و پس از رسیدگی به وضعیت ظاهری آنها اقدام به ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و سیم کارت به نام این افراد کرد و سپس با مراجعه به بانک و ارائه مدارک هویتی آنها دسته چک بانکی را دریافت و با این دسته چک‌های بدون پشتوانه اقدام به خرید کالا از فروشگاه‌های لوازم ساختمانی و لوازم خانگی کرده و با این شیوه از آنان کلاهبرداری می‌کردند.

او گفت: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و رصد افراد معتاد که صاحبان اصلی چک‌های صیادی بودند را شناسایی ودستگیر کردند و با اعترافات آنها هویت متهمان اصلی پرونده را به‌دست آوردند.

سرهنگ ترکیان افزود: در چند عملیات جداگانه سه نفر از اعضای این باند را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند و در ادامه متهم ردیف چهارم و از اعضای اصلی باند که در زمینه خرید و فروش چک‌های بانکی بدون پشتوانه و شناسایی افراد کارتن خواب فعالیت داشت و به صورت مخفیانه زندگی می‌کرد، در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

او با بیان اینکه متهمان از ۸ فروشنده تجهیزات ساختمانی و لوازم خانگی بیش از ۲۸ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند گفت: با اعترافات صریح متهمان به بزه ارتکابی خود این افراد برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی و با قرار قانونی روانه زندان شدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر