کد خبر: 184673
A

کاهش ۳۹ درصدی بارش در تهران

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: از ابتدای سال زراعی (اول مهر ۱۴۰۲) تا ۱۵ فروردین سال جاری این استان نسبت به بلندمدت ۳۹ درصد کاهش بارش داشته است.

کاهش ۳۹ درصدی بارش در تهران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: از ابتدای سال زراعی (اول مهر ۱۴۰۲) تا ۱۵ فروردین سال جاری این استان نسبت به بلندمدت ۳۹ درصد کاهش بارش داشته است.

مازیار غلامی درباره وضعیت بارش باران و دمای استان تهران اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی یعنی از اول مهر ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه جاری به شکل پهنه‌ای درسطح استان ۱۲۰ میلیمتر بارش داشتیم که نسبت به بلند مدت ۳۹ درصد و نسبت به سال قبل چهار درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: تمام شهرستان‌های استان تهران به جز سه شهرستان هم نسبت به بلندمدت و هم نسبت به سال قبل کاهش بارش داشته‌اند. بر این اساس تنها شهرستان‌های فیروزکوه ۴۰ میلیمتر، دماوند۲۰ میلیمتر و شهریار ۱۴ میلیمتر هم نسبت به سال قبل و هم نسبت به میانگین بلندمدت بارش بیشتری دریافت‌ کرده‌اند.

مدیر کل هواشناسی استان تهران درباره وضعیت دما در فروردین و اردیبهشت ماه جاری گفت: از نظر تغییرات دما از ابتدای سال زراعی یعنی از اول مهر ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه جاری متوسط  دمای تهران ۲ درجه سانتیگراد نسبت به میانگین بلند مدت و ۱.۵ درجه نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌های فصلی حکایت از این دارد که طی نیمه دوم فروردین و اردیبهشت متوسط دمای استان ۱ تا ۱.۵ درجه سانتیگراد بالاتر از نرمال خواهد بود و متوسط بارش هم درخوشبینانه ترین حالت نزدیک به وضعیت نرمال پیش‌بینی می‌شود.   

غلامی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه استان تهران نسبت به بلندمدت ۳۹ درصد کاهش بارش دارد بنابراین هم مردم و هم نهادهایی مانند وزارت جهاد کشاورزی باید مدیریت مصارف آب و صرفه جویی را مد نظر قرار دهند زیرا بارش‌ها نتوانسته مساله کم آبی تهران را حل کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر