کد خبر: 184728
A

هشدار هواشناسی؛ برف بهاری در راه است!

به گفته مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی روز ۲۰ فروردین در شمال غرب و غرب سواحل خزر بارندگی داریم و ۲۲ فروردین در غرب و شمال غرب، مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

هشدار هواشناسی؛ برف بهاری در راه است!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ صادق ضیائیان، مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین در شمال غرب و غرب کشور و برخی مناطق جنوب غرب بارش باران داریم و در برخی مناطق امتداد زاگرس جنوبی در فارس و کرمان بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه ۲۲ فروردین با تقویت فعالیت سامانه بارشی در غرب و شمال غرب، برخی مناطق مرکزی کشور و غرب سواحل خزر؛ دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی در استان‌های قزوین البرز زنجان و تهران بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد داریم.

ضیائیان اظهار داشت: روز چهارشنبه ۲۲ فروردین در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های البرز تهران و مازندران بارش برف داریم، همچنین در لرستان، شمال شرق خوزستان، غرب اصفهان، شمال چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، کردستان، همدان، زنجان و البرز بارش‌ها شدت دارد.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور فعال است و در شمال غرب، برخی مناطق غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، استان‌های ساحلی خزر.

شمال شرق و برخی مناطق شرق کشور، بارش باران و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف داریم.

وی افزود: روز پنجشنبه بارش‌ها در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی شدت دارد.

ضیائیان اضافه کرد: در ۵ روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم است.

آسمان تهران ۲۳ فروردین ابری و بارانی است

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه‌ابری گاهی ابری همراه با بارش پراکنده و در شب کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۴ و ۱۴ درجه خواهد بود؛ روز پنجشنبه ۲۳ فروردین آسمان تهران ابری و بارانی است.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۲) تا ۱۷ فروردین امسال ۱۴۲.۵ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۱۵۴.۶ میلیمتر بود، بنابراین بارش سال جاری ۷.۸ کمتر از سال گذشته است.

هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲ استان

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی، بیان کرد: از یک‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ تا دوشنبه به دلیل تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارندگی شدید، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات بارش برف و احتمال وقوع بهمن در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این راستا لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی، پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: توصیه می‌شود فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف، در دستور کار باشد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر