کد خبر: 184914
A

طرح زاکانی برای ساخت هتل در بوستان‌های جنگلی تهران

معاون شهردار تهران گفت : حدود ۳۰۰ طرح است به سرمایه‌گذاران معرفی خواهد شد تا زمینه لازم برای اجرای پروژه‌های جدید در تهران فراهم شود که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به ساخت ۵ هتل بزرگ در بوستان‌های جنگلی شهر تهران اشاره کرد.

طرح زاکانی برای ساخت هتل در بوستان‌های جنگلی تهران

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ لطف‌الله فروزنده در آیین افتتاح مجتمع تجاری – فرهنگی رواق در قالب یکصد و پانزدهمین پویش امید و افتخار گفت: شنبه‌های امید و افتخار پیگیری شد تا نهایتا امروز که به صد و پانزدهمین روز آن رسیدیم در این روزها پروژه‌های مختلفی اجرا شد و در سال جاری نیز پروژه‌های بزرگتری شامل برقی سازی حمل و نقل عمومی یعنی برقی‌سازی اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌ها را در دستورکار داریم.

وی ادامه داد: در جریان برگزاری پویش‌های امید و افتخار توسعه متروی تهران، افزایش واگن‌ها و بحث ساخت مسکن نیز در دستورکار قرار دارد. بودجه‌ای که در سال ۱۴۰۰ مصوب شده بود ۳۷ هزار میلیارد تومان بود که تا شهریورماه این سال تنها ۱۲ هزار میلیارد از آن محقق شده بود اما در سال گذشته این بودجه به ۷۶ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که علاوه بر تحقق این رقم ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز متمم بودجه بود.

فروزنده تاکید کرد: این موضوع در سایه نگاه شهردار تهران به بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهر تهران و استفاده از توان بخش خصوصی بود که محقق شد. بی‌تردید اگر امنیت لازم را برای بخش خصوصی فراهم کنیم بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها امکان‌پذیر خواهد شد. امسال نیز رهبر معظم انقلاب سال را به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند که باید این موضوع در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه گردشگری به تهران ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ویژه‌ای قرار دارد مورد توجه قرار گیرد. ظرفیت‌های شهر تهران در حوزه گردشگری بسیار فراوان است اما درصد بسیار کمی بهره گرفته شده است. ما ظرفیت‌های تهران را شناسایی کردیم که در همایشی در اردیبهشت‌ماه این ظرفیت‌ها معرفی خواهد شد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به این‌که در ارتباط با توسعه گردشگری و زنجیره صنایع دستی برای تهران مطالعات خوبی انجام شده است، اضافه کرد: در این حوزه نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم در سال ۱۴۰۱ هنگامی که از مردم نظرخواهی در مورد پروژه‌های شهری انجام گرفت، ۴۰۰ هزار نفر مشارکت کردند اما امسال نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در این طرح مشارکت کردند و پروژه‌های محلی را پیشنهاد دادند لذا اعتبار این طرح به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید. پروژه‌های مختلفی در این راستا وجود داشت و این پروژه‌ها از پیچ و خم‌هایی که در آنها گیر کرده بودند، رها شدند. پروژه‌هایی مانند بام لند و هزار و یک شهر که مشکلاتشان حل و فصل شد.

 لطف‌الله فروزنده در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در تشریح روند مشارکت بخش خصوصی با شهرداری تهران برای اجرای پروژه‌های مختلف، اظهار کرد: از گذشته بخش خصوصی با شهرداری تهران همکاری داشته و پروژه‌هایی با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شده؛ لذا شهرداری تهران تلاش کرده در این زمینه گره‌گشا باشد و امور را تسهیل کند. در همین راستا ۵۰ طرح که در بخش خصوصی دچار مشکلاتی بوده، مشکلاتشان حل و فصل شده و در حال حاضر فعال شده‌اند.

وی افزود: این ۵۰ طرح به صورت کامل متوقف شده بود و از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری، مشکلات آنها حل و فصل شده، طرح‌هایی که در مجموع حدود ۲۰۰ همت اعتبار به خود اختصاص می‌دادند که در حال حاضر فعال شده است. همچنین به زودی طرح‌های جدیدی شناسایی شده است که در حدود ۳۰۰ طرح است به سرمایه‌گذاران معرفی خواهد شد تا زمینه لازم برای اجرای پروژه‌های جدید در تهران فراهم شود که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به ساخت ۵ هتل بزرگ در بوستان‌های جنگلی شهر تهران اشاره کرد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در تشریح ساخت ۵ هتل در بوستان‌های تهران گفت: بوستان‌های جنگلی در حاشیه شهر قرار دارند؛ بوستان‌هایی مانند چیتگر، سرخه حصار که ظرفیت‌های مناسبی برای احداث هتل دارند و مطالعات لازم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام شده است. بی‌تردید بوستان تبدیل به هتل نمی‌شود بلکه بخشی از بوستان که باعث جذابیت بیشتر آن می‌شود به هتل تبدیل خواهد شد.

فروزنده تاکید کرد: این هتل‌ها در ظرفیت‌های شناسایی شده جانمایی خواهند شد به گونه‌ای که هکتارها زمین در بوستان‌های جنگلی بدون درخت وجود دارند که با برنامه‌ریزی می‌توان طرح مناسبی همچون احداث هتل برای خدمت به مردم را در آنها اجرایی کرد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص تأمین اعتبار لازم برای خرید اتوبوس‌های برقی نیز گفت: با بانک مرکزی برای اتوبوس‌های وارداتی تعامل کرده‌ایم و در حال حاضر منتظر هستیم که چینی‌ها رقم مورد نظر را اعلام کنند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در خصوص اظهارنظر ریاست شورای اسلامی شهر تهران درباره ایجاد مشکل در ورود واگن‌های مترو و درخواست از وزارت کشور برای رفع این ایراد گفت: بحث طرح اولیه از سوی طرف چینی مورد تایید قرار گرفت که پس از آن باید توسط وزارت کشور نیز مورد تایید قرار بگیرد که با تعامل و گفت‌وگو با وزارت کشور مقرر شد این موضوع به خود شرکت مترو با هدف تسریع امور واگذار شود.

منبع: اکوایران

 

volumeVideo: 3.48M | durationVideo: 00:00:54
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر