کد خبر: 185813
A

دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ۷۰۳ نفر متخلف شکار و صید در سال ۱۴۰۲ دستگیر شدند.

دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ داود میرشکار، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، از دستگیری ۷۰۳ متخلف شکار و صید سال ۱۴۰۲ در استان خوزستان خبر داد و گفت: ۷۰۳ متخلف شکار و صید سال ۱۴۰۲ در استان خوزستان دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

او افزود: در حوزه یگان حفاظت محیط زیست استان در سال گذشته تعداد ۱۲۴ قبضه سلاح مجاز به همراه ۸ قبضه سلاح غیر مجاز از متخلفان شکار و صید کشف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: در این مدت با ۵۷۵ مورد تخلف زیست محیطی در حوزه شکار و صید در استان برخورد قانونی صورت گرفته.

وی گفت: در این مدت ۵۲۸ قطعه از ادوات شکار و صید از متخلفان کشف و ضبط شده است.

به گفته این مقام مسئول در این مدت ۱۳۹۴۲ ساعت محیط‌بانان این اداره کل توانسته‌اند طرح آموزشی یک ساعت با محیط‌بان در مدارس برای دانش‌آموزان اجرا کردند.

او ادامه داد: در سال گذشته ۴۸۲ قطعه پرنده و ۷ پستاندار که توسط متخلفین زنده‌گیری شده بود کشف و در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شدند.

میرشکار به وسعت مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد و گفت: به منظور جلوگیری از شکار و صید از همه مردم استان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست در سراسر استان یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر