کد خبر: 20697
A

دستگیری سلطان هروئین در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس از انهدام باند و شبکه قاچاق بین‌المللی مواد مخدر و کشف 400 کیلوگرم هروئین در این استان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی شنبه 23 اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: با اطلاع از فعالیت یک باند بین‌المللی تهیه و توزیع مواد مخدر به سرکردگی شخصی به‌نام س- م، در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، تهران، البرز، کرمانشاه و ... ارسال محموله‌های قاچاق به یکی از کشورهای همسایه، پلیس مبارزه با موادمخدر فارس وارد عمل شد.

او اضافه کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخد فارس با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت‌های ویژه در تمام محورهای مواصلاتی فارس، یک دستگاه خودرو تریلی بونکردار را در جاده خروجی شیراز (دشت ارژن) شناسایی و توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی دقیق از خودرو تریلی بونکردار 400 کیلوگرم هروئین که به صورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف شد؛ در این راستا یک دستگاه خودرو ال90 که به عنوان اسکورت محموله مواد مخدر عمل می‌کرد نیز توقیف و سرشبکه باند به همراه همدستش و راننده تریلی دستگیر شدند.

گودرزی افزود: این فرد که به "سلطان هروئین" معروف شده بود، سال گذشته نیز اقدام به قاچاق مواد مخدر کرده و در این راستا مأموران یک تن و 400 کیلوگرم هروئین کشف ولی آن زمان متواری شده بود .

انهدام 9 باند مواد مخدر و کشف 4 تن و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر

رئیس پلیس فارس ادامه داد: از ابتدای سال 96 تاکنون در استان فارس، 4 هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف، 124 دستگاه خودرو توقیف و در این رابطه 2 هزار و 434 نفر متهم دستگیر شده‌اند .

توقیف 21 میلیارد تومان کالای قاچاق در فارس

گودرزی همچنین حجم کالای قاچاق مکشوفه در سال 96 را 21 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: در این ارتباط 525 دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق توقیف و 847 نفر متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند .

شناسایی و دستگیری کلاهبردار با بیش از 1400 فقره شاکی

گودرزی همچنین گفت: در پی دستور مقام قضائی مبنی بر شناسایی و جلب متهم "ع . ن" به اتهام کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع با بیش از 1400 فقره شاکی ( پرونده)، موضوع دردستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت .

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد متهم چند سال است که متواری می باشد و فقط با استفاده از فضای مجازی با مخاطبین خود ارتباط دارد و تا کنون چندین مرتبه جهت دستگیری وی اقدام شده اما موفقیت آمیز نبوده است .

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با توجه به اهمیت موضوع مراتب در دستور کار این پلیس قرار گرفت، اقدامات همه جانبه ای جهت شناسایی این متهم در فضای مجازی انجام  و در نهایت وی طی یک عملیات غافلگیرانه در یکی از روستاهای شهرستان نطنز دستگیر شد .

انهدام باند سارقان منزل و گردنبند قاپ توسط پلیس آگاهی

گودرزی در این خصوص گفت: مأموران پلیس آگاهی موفق شدند اعضای سه نفره سارقان منزل را دستگیر که پس از بازجویی های انجام شده به 40 فقره سرقت منزل اعتراف کردند .

او اضافه کرد: دو نفر که با استفاده از یک موتورسیکلت اقدام به گردنبند قاپی از شهروندان کرده و متواری می شدند، در یک عملیات غافلگیرانه توسط پلیس اگاهی استان دستگیر شدند .

فرمانده انتظامی الستان فارس افزود: اعضای این باند نیز به 60 فقره سرقت به این روش اعتراف و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

تأمین امنیت انتخابات

وی با اشاره به اهمیت انتخابات، از آمادگی کامل پلیس فارس برای تأمین نظم و امنیت این رویداد مهم گفت و افزود: حدود 20 هزار نفر نیرو در استان فارس نظم و امنیت انتخابات را عهده دار خواهند بود.

رئیس پلیس فارس با بیان اینکه راهبرد ناجا در انتخابات امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت است، افزود: مردم استان فارس، مردمی فهیم هستند و در راستای تأمین نظم و امنیت انتخابات با مأموران نیروی انتظامی بیشترین همکاری را همانند گذشته خواهند داشت.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر