کد خبر: 24160
A

تایید لو رفتن سوال‌های امتحان نهایی متوسطه/ بازداشت 8 کلاهبردار درخصوص فروش سوالات امتحان نهایی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: قرار است در اولین جلسه کمیسیون آموزش پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، موضوع فراگیر بودن و یا اینکه در چه شهرستان‌ها و استان‌هایی سوالات لو رفته با حضور مسئولان پلیس فتا و آموزش پرورش بررسی شود.

تایید لو رفتن سوال‌های امتحان نهایی متوسطه/ بازداشت 8 کلاهبردار درخصوص فروش سوالات امتحان نهایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: براساس گزارش  پلیس فتا و گزارش‌هایی که به کمیسیون واصل شده و شهادت اولیای دانش‌آموزان مشخص شد که سوالات امتحانات دوره متوسطه افشا شده است.

وی افزود: قرار است در اولین جلسه کمیسیون آموزش پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، موضوع فراگیر بودن و یا اینکه در چه شهرستان‌ها و استان‌هایی سوالات لو رفته با حضور مسئولان پلیس فتا و آموزش پرورش بررسی شود.

همچنین گفتنی است: سرهنگ حسین رمضانی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما درباره لو رفتن سوالات نهایی افزود : یکی از  موضوعات و مشکلاتی که در خرداد امسال پیش آمد و در خرداد سال گذشته نیز در فضای مجازی 

با آن مواجه بودیم ، بحث فروش سوالات نهایی در فضای مجازی بود . 
وی گفت : براساس شکایت های مسئولان آموزش و پرورش از افراد سودجو و کلاهبردار و برحسب دستورات مقامات قضایی همکاران بنده در پلیس فتای استان های سراسر کشور وارد عمل شدند و بلافاصله تحقیقات فنی و پلیسی خود را آغاز کردند . 
معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا گفت : در تحقیقات مشخص شد ، تمام مواردی که در فضای مجازی انتشار پیدا کرده بود اینها سوالات امتحان نهایی نبود بلکه همه این اقدامات با نیت کلاهبرداری و سودجویانه  توسط مجرمین صورت گرفته است . 
وی افزود : ما تمام نمونه سوالات کلاهبرداران را با مسئولان آموزش و پرورش تطبیق دادیم و فقط در یک مورد سوالات  لو رفته بود و آن هم در یک شهرستان کوچک در یکی از استان های جنوبی کشور بود که در واقع از زمان لو رفتن سوالات تا آغاز امتحانات دانش آموزان ، زمان بسیار کمی باقی مانده بود . 
سرهنگ رمضانی ادامه داد : در اصل می توان گفت که سوالات به صورت واقعی به دست دانش آموزان همان شهرستان کوچک نیز نرسیده بود و پلیس فتای این استان خیلی سریع آن فرد را شناسایی و دستگیر کرد و تحویل مقامات قضایی داد . 
وی گفت : در این خصوص 8 نفر از افراد کلاهبردار را در کشور شناسایی و دستگیر کرده ایم که تحویل مقامات قضایی شده اند و 10 نفر دیگر را نیز شناسایی کرده ایم که منتظر صدور دستورات مقامات قضایی هستیم تا این افراد را نیز دستگیر کنیم . 
معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا افزود : در بحث پیگیری این پرونده ها ما در کمیسیون آموزش ،  تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز حضور پیدا کرده و گزارش مستندی از اقدامات پلیس فتا در این خصوص ارائه دادیم  . 
وی گفت : براساس مصوبات کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس ، تصمیم بر این شد که وزارت آموزش و پرورش به منظور برطرف سازی دغدغه والدین دانش آموزان مسیر و فرایند طراحی ، توزیع و اجرای امتحانات را یکبار دیگر بازبینی کنند چرا که حساسیت بسیار ویژه ای در این خصوص وجود دارد تا ان شاءالله یک فرایند مطمئن و ایمنی را نسبت به گذشته و به روز ، تولید کنند تا جای هیچ گونه خطای وجود نداشته باشد . 
سرهنگ رمضانی افزود: همچنین مقرر شد که قانون مجازات انتشار دهندگان سوالات امتحانی که مربوط به اواخر سال 1340 است ، بازنگری و به روز رسانی شود . 
وی گفت : ما نیز در این مقوله به وزارت آموزش و پرورش کمک می کنیم تا لایحه ای به کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناروی مجلس ارائه شود تا نمایندگان به قید فوریت این لایحه را در مجلس به تصویب برسانند . 

خبرگزاری صدا وسیما

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر