کد خبر: 24561
A
لیلا ارشد در گفت و گو با دیده بان ایران:

برای مقابله با پدیده قاچاق کودکان نیازمند؛ آگاهی سازی، و فرهنگ سازی در جامعه و ایجاد پلیس حفاظت از کودکان هستیم

لیلا ارشد، مدیر خانه خورشید و فعال اجتماعی درباره قاچاق کودکان به خبرنگار دیده بان ایران گفت: یکی از راه های کنترل و جلوگیری از اینگونه معضلات اجتماعی، نیاز داشتن پلیس کودکان در کشور و بالا بردن سطح آگاهی عموم مردم و کودکان است.

برای مقابله با پدیده قاچاق کودکان نیازمند؛ آگاهی سازی، و فرهنگ سازی در جامعه  و ایجاد پلیس حفاظت از کودکان هستیم

دیده بان ایران_ سپیده اجلالی: چند روزی است خبر تکان دهنده قاچاق کودکان در محله هرندی تهران در تمامی محافل خبری و رسانه ها مطرح است. فاطمه دانشور، عضو شورای شهر تهران، در گفتگویی  به این موضوع اشاره کرده بود که در محله هرندی تهران قاچاق کودکان به صورت گسترده وجود دارد. اغلب خانواده ها و والدین این کودکان نسبت به گم شدن فرزندانشان بی اعتنا هستند چرا که آنها غالباً دچار اعتیاد بوده و فرزندانشان را برای کار کردن راهی میکنند و زمانی که از آنها خبری نشد، گمان میکنند کارشان به طول انجامیده است و بازمیگردند. 

اظهارات جنجالی که بلافاصله با واکنش های بسیاری مواجه شد تا جاییکه ساعتی پس از انتشار این گفت و گو، عضو شورای شهر ضمن تکذیب تیتر منتشر شده در فارس گفته بود: «خبرنگار فارس سخنانم را تحریف کرده است فروش کودکان رخ می دهد اما تیترهای انتخاب شده توسط فارس نظر خبرنگار بوده و من چنین سخنی نداشته ام.»

در این در حالی است که محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس صبح امروز ضمن تایید خبر فاطمه دانشور گفت: «متاسفانه اجاره و قاچاق اعضای کودکان به ویژه در بین خانواده‌های معتاد وجود دارد، از این رو در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان تکلیف این افراد از حیث قانونی مشخص می‌شود.»

 

لیلا ارشد؛ جامعه شناس و فعال اجتماعی: اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم 

لیلا ارشد، مدیر خانه خورشید و فعال اجتماعی در این باره به خبرنگار دیده بان ایران گفت: یکی از راه های کنترل و جلوگیری از اینگونه معضلات اجتماعی، نیاز داشتن پلیس کودکان در کشور و بالا بردن سطح آگاهی عموم مردم و کودکان است.

وی ادامه داد: این قبیل مسائل نیاز مبرمی به فرهنگ سازی دارند. فرزندان ما، باید نسبت به این چنین آسیب هایی هوشیار باشند چرا که کودکان این زمان آینده ایران را خواهند ساخت. امنیت و آرامش حق هر شهروند ایرانی به ویژه کودکان است پس باید تمامی ارگان ها اعم از نیروی انتظامی و اورژانس های اجتماعی(123) راهکارهایی را برای جلوگیری از این معضلات اجتماعی ارائه دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر