کد خبر: 24940
A
یک نماینده مجلس مطرح کرد:

گسترش سالمندآزاری در سایه خلاء قانونی/ پدیده سالمندآزاری نتیجه حرکت جامعه به سمت مدرنیته

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه قانون جامعی برای حمایت از سالمندان به ویژه مقابله با سالمند آزاری وجود ندارد بر ضرورت تصویب قوانین مناسب برای حمایت از این قشر تاکید کرد.

گسترش سالمندآزاری در سایه خلاء قانونی/ پدیده سالمندآزاری نتیجه حرکت جامعه به سمت مدرنیته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ جلیل مختار طی گفت و گویی در رابطه با سالمند آزاری، گفت: در جامعه سنتی بر اساس ارزش ها و هنجارهای موجود در جامعه سالمندان مورد تکریم و احترام قرار گرفته و جامعه نگرش مثبتی را به سالمندان داشته و همچنین نهاد خانواده به عنوان مهمترین فضای نگهداری از سالمندان معرفی می شود.

سالمند آزاری پدیده نوین جامعه مدرن است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سالمند آزاری پدیده نوین جامعه مدرن است، افزود: با توجه به تغییرات ایجاد شده در ساختار کلی جامعه بنابراین با پدیده فرستادن سالمند به سرای سالمندان و سالمند آزاری در کشور مواجه هستیم و به نوعی کرامت سالمندان مانند گذشته حفظ نمی شود.

برای مقابله سالمند آزاری نیاز است آیین نامه و دستورالعمل هایی تدوین شود

وی با بیان اینکه برای مقابله سالمند آزاری نیاز است آیین نامه و دستورالعمل هایی تدوین شود، گفت: در این دستورالعمل ها باید نقش جامعه و کارکرد و نگرش جامعه به سالمندان ذکر شود؛ بهبود وضعیت و دفاع از حقوق سالمندان نیازمند طراحی و تدوین آیین نامه و طرح هایی بوده و در حقیقت نیاز مبرم به این موضوع دیده می شود تا بر اساس ساختار شرایط فرهنگی جامعه حمایت ها از این قشر افزایش یابد.

قانون جامعی برای حمایت از سالمندان وجود ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه قانون جامعی برای حمایت از سالمندان وجود ندارد، گفت: برای حمایت از سالمندان به ویژه مقابله با سالمند آزاری خلاء قانونی دیده می شود بنابراین می طلبد برای حمایت از این قشر قوانین مناسبی تصویب شود تا دستگاه های مختلف درگیر این موضوع شده و بتوان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از آنان حمایت کرد.

 نماینده مردم آبادان در مجلس دهم، افزود: با تصویب قوانین حمایتی از سالمندان می توان حمایت سازمان ها، اداره ها و مردم از سالمندان را افزایش و تقویت و در جهت بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی آنان گام برداشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درباره تدوین طرح مقابله با سالمند آزاری از سوی شورای عالی سالمندان، گفت: از آنجایی که در زمینه حمایت از سالمندان با خلاء قانونی مواجه هستیم بنابراین این اقدام می تواند گامی موثر در مقابله با سالمند آزاری و ارتقای وضعیت این قشر باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر