کد خبر: 29465
A

نماینده سابق مجلس: برای پیشرفت علمی نیازمند وزیر علومی با تجربه هستیم

یک نماینده سابق مجلس گفت: بخش اعظم پیش‌رفت علمی کشور به نوع فعالیت وزارت علوم بستگی دارد، امیدواریم که فردی توانمند،باهوش و با سابقه برای این وزارت‌خانه پیشنهاد شود.

نماینده سابق مجلس: برای پیشرفت علمی نیازمند وزیر علومی با تجربه هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عبدالوحید فیاض در ارتباط با ضرورت معرفی هرچه سریع‌تر وزیر علوم،تحقیقات و فن آوری به مجلس اظهار کرد: با توجه به اهمیت این وزارت خانه انتظارمان این بود که رئیس جمهور در وقتش، یعنی همراه با انتخاب سایر وزرا، وزیر انتخابی خود برای وزارت‌خانه علوم،تحقیقات و فن‌آوری را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند؛ اما این اتفاق نیافتاد.

عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت خانه علوم هم در داخل خود ایران جزو وزرات خانه های مهم به حساب می‌آید و هم از نظر بین‌المللی از جمله حوزه‌های مهم است. ما در شرایطی هستیم که بخش اعظم پیش‌رفت علمی کشور به نوع فعالیت وزارت علوم بستگی دارد و آن‌چه که باید ما را در جامعه جهانی و رنکینگ دانشگاه‌های دنیا مطرح کند نیازمند فعالیت مناسب این وزارت‌خانه است.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه "نبود وزیر علوم برای دولت یک خلاء است" گفت: نمی دانم چرا آنقدر در معرفی این وزیر تاخیر شده، اما شنیده‌ها حاکی از این است که فشارهای سیاسی در مورد این وزارت خانه اجازه مانور کم‌تری به رئیس جمهور داده است.

فیاض سپس تاکید کرد که انتظار می رود رئیس جمهور کم‌تر از سه ماه آینده وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

وی سپس گفت: امیدواریم فردی باهوش،توانمند و با تجربه برای این سمت انتخاب شود تا مجلس نیز بر اساس نیاز کشور و برنامه‌های ارائه شده  بتواند رای اعتماد بدهد و وزیر علوم بتواند مسیری که برای جامعه علمی کشور و توسعه ایران در نظر گرفته شده است را با موفقیت طی کند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر