کد خبر: 29979
A
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی:

توسعه اقتصاد زیستی نیازمند تدوین قوانین اجرایی است

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: اجرایی شدن اقتصاد زیستی نیازمند تدوین قوانین مختلف و الزام‌آور است.

توسعه اقتصاد زیستی نیازمند تدوین قوانین اجرایی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی در خصوص لزوم اجرایی شدن اقتصاد زیستی، گفت: اگر چند قانون مهم در حوزه اقتصاد زیستی تدوین شود به راحتی می‌توان این اقتصاد را در کشور توسعه داد.

وی افزود: به طور مثال درحال حاضر ماده MTBE را برای بالا بردن اکتان و میزان احتراق‌پذیری به بنزین‌های مصرفی اضافه می‌کنند که این ماده، جایگزین ماده خطرناک سرب شده است.

قانعی همچنین بیان کرد: سال‌ها است سرب خطرناک قبلی از بنزین های مصرفی حذف شده و ماده MTBE جایگزین آن شده است؛ اما پس از بررسی‌های مختلفی که صورت گرفت مشخص شد این ماده نیز خطرات زیادی دارد و به دلیل قابلیت بالای انحلال با آب، آلودگی ایجاد کرده و آب‌های زیرزمینی را آلوده می‌کند.

به گفته قانعی، بهترین جایگزین برای ماده MTBE، زیست اتانول است. در دنیا مرسوم شده که به جای بنزین مخلوط با این ماده، از زیست اتانول استفاده شود که هیچ گونه خطرات زیست محیطی نیز ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور مثال اگر قانون جایگزینی زیست اتانول به جای ماده MTBE و استفاده از کودهای زیستی به جای کود شیمیایی اجرایی شود روند توسعه اقتصاد زیستی تسریع می‌یابد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر