کد خبر: 31370
A

دستگاه قضایی در برخورد با زمین خواری خط قرمز ندارد

رئیس کل دادگستری هرمزگان ضمن تاکید بر برخورد جدی و قاطعانه با زمین خواران، گفت: دستگاه قضایی خط قرمزی در برخورد با زمین خواری ندارد.

دستگاه قضایی در برخورد با زمین خواری خط قرمز ندارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام محمدصادق اکبری بعد از ظهر شنبه در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان، اظهار داشت: تصرف غیرقانونی منابع طبیعی از سوی اشخاص پدیده ای است که موجب شده تا این منابع خدادادی در راستای اهداف طمع ورزانه به کار گرفته شوند.
وی بیان داشت: در همین راستا شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی ،دادستان‌ها و مراجع قضایی در برخورد قاطع با شکل های مختلف زمین خواری، تخریب و تصرف عدوانی اراضی و منابع طبیعی خط قرمزی ندارند.
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: متصرفان با استفاده از روش های نامشروعی ازجمله اعمال نفوذ ، شناسایی خلاء های قانونی و یا جعل اسناد و مدارک به سوء استفاده های مالی و ملکی می پردازند که پیشگیری از این موضوع نیازمند حفظ استقلال در تصمیم گیری ها از سوی مسئولان و بی توجهی به سفارش ها و اِعمال نفوذهاست.
حجت الاسلام اکبری اضافه کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال مجموعه ای است که تصمیم های آن ضمانت قانونی و اجرایی دارد و بهترین اهرم برای پیشگیری از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی است.
این مقام مسئول عنوان کرد: به منظور صیانت از حقوق بیت المال و حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی از دست اندازی های سودجویان و هنجارشکنان، پیشگیری باید اولویت همیشگی دستگاه های متولی باشد، زیرا پس از وقوع تجاوز به حریم بیت المال، طرح موضوع در مراجع قانونی و گذراندن مسیر رسیدگی قضایی و در نتیجه تخریب بنا ، هزینه گزافی به مردم و نظام تحمیل می کند.
7198/2094
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر