کد خبر: 31666
A

بررسی موضوع مسکن و ساخت وساز در ساوجبلاغ و نظرآباد

موضوع نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی شهرستان نظرآباد و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در ساوجبلاغ روز دوشنبه در این شهرستان ها با حضور مسئولان مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی موضوع مسکن و ساخت وساز در ساوجبلاغ و نظرآباد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نشست نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی با حضور فرماندار نظرآباد، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز و بخشداران ، دهیاران بخش های مرکزی و تنکمان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
فرماندار نظرآباد گفت: ارائه تسهیلات برای نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از مهمترین اولویت های دولت است.
حجت اله صادقی گفت: اجرای طرح ویژه مسکن روستایی با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی واحدهای مسکونی روستایی اقدامی ضروری است که باید تداوم یابد.
وی از اجرای طرح بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در نظرآباد خبر داد و گفت: از زمان اجرای این طرح بیش از 70 درصد مسکن روستایی به لحاظ دوام سازه مقاوم شده اند.
صادقی گفت:برای این منظور دولت تسهیلات ویژه ای قبیل اعطای وام20 میلیون تومانی در نظر گرفته که دریافت کننده فقط 5 میلیون تومان آن را با سود 4 درصد باز پرداخت می کند.
فرماندار نظرآباد به پیامدهای منفی عدم توجه به روستاها نظیر مهاجرت بی رویه و رشد آسیب های اجتماعی در شهرها اشاره کرد و گفت: ساخت مسکن مناسب و مقاوم سازی خانه ها در مناطقی که بیشتر در معرض سوانح طبیعی نظیر زلزله و سیل هستند، باید با توجه بیشتری انجام شود.
فرماندار ساوجبلاغ نیز درباره وضعیت ساخت و سازها در این شهرستان هشدار داد و گفت: در اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری و آراء قطعی و در راستای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و اجرای احکام صادره روز یکشنبه با حمایت دستگاه های متولی 12 مورد از ساخت وسازهای غیرمجاز درشهرستان برخورد واعمال قانون شد.
ابوالقاسم پالیزگیر افزود:موارد مذکور شامل 495مترمربع دیوار، 10 مورد بنای مسکونی و تجاری به میزان 687.5 مترمربع، 3مورد استخربه میزان 210 مترمربع و4 مورد محوطه به میزان 580 مترمربع قلع وقمع ومیزان 22 هزار و397مترمربع ازاراضی کشاورزی بود که به حالت اولیه اعاده شد.
پالیزگیر محل اجرای احکام را در اراضی کشاورزی روستاهای سنقرآباد،خوروین وآجین دوجین عنوان کرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر